student538
door student538 Jun 21, 2012 om 17:26
Garantie & verzekeringen

Wajong-uitkering gestopt

In 2006 moest ik voor de herbeoordeling bij het UWV. Ik heb een zeer positief beeld van me zelf laten tonen en de uitkering is dan ook gestopt omdat er geen genoeg beperkingen er meer waren. Ik wist toen nog niet dat ik autisme spectrum stoornis had. Omdat ik toch wel tegen veel problemen tegen kwam in het dagelijks leven wilde ik mij laten testen op autisme. In 2011 kwam naar voren dat ik autisme stoornis heb met compulsieve trekken. Nu ik om een herziening van de Wajong-uitkering had aangevraagd blijkt het UWV dit niet te honoreren. Zij hadden in het verleden een vermoeden van autisme en dat wordt volgens het UWV alleen maar bevestigd en levert geen nieuwe feiten en omstandigheden op.

Uit de rapportage komt naar voren dat ik trager in mijn denken ben. Maar volgens het UWV wil dat niet zeggen dat je handelen dan ook vertraagd is. Als gevolg van autisme ben ik sneller oververmoeid en heb ik een lange herstel tijd nodig om weer tot rust te kunnen komen. Mijn vorige werkgever gaf mij om de 2 uur een pauze. Ik kon de dag dan wél volhouden. Echter veel werkgevers zien dat helaas niet zitten. Volgens het UWV hadden zij mij in het verleden Wajong-uitkering gegeven op basis dat ik VSO school gevolgd heb, ze keken toen niet naar het IQ.

Het vinden van nieuwe feiten en omstandigheden is zeer lastig. Ik heb begrepen dat het UWV dit zeer zeker gaat afwijzen. Dan kun je bezwaar aanteken. Maar ook dat zullen zij dan gaan afwijzen. In hoger beroep kan het UWV er 1,5 jaar over doen voordat je weer verder bent. Het liefste zou ik een gedeeltelijke Wajong-uitkering willen omdat ik vind dat ik wel voor een groot deel kan gaan werken. Ik val nog onder de oude Wajong-uitkering. Wat kan ik nu nog doen? Advocaat is wel erg duur. Binnenkort ga ik naar psychiater toe om de FML-lijst van het UWV door te nemen. FML staat voor Functie Mogelijkheden Lijst.

Ten tijde dat ik Wajong had dacht ik dat ik het allemaal zelf wel kon redden met werken. Uiteindelijk is het misgegaan. Omdat ik dit gedaan heb word ik geacht om goed te kunnen functioneren op de vrije arbeidsmarkt.

16116 113 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Punt is, dat als de Wajong eenmaal is ingetrokken of afgewezen, je er niet meer in komt. Hele, hele nare les, maar doe je dus nooit beter voor dan je je voelt. Dat wordt dus een enkeltje bijstand.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een advocaat is niet duur als u een zeer laag inkomen heeft. U kunt altijd bij een sociaal advocaat langs gaan om uw zaak te bespreken. Het eerste consult is meestal gratis.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar hoe ben je dan de tijd van 2006 tot heden financieel doorgekomen zonder WAJONG? In de bijstand?

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die geintjes van het UWV zijn inmiddels bekend.
Bij mijzelf hetzelfde voor gehad.
Zware rugklachten, kan weinig.

In 2009 Wajong aangevraagd, maar was niet voldoende voor een uitkering.
2011 op de wachtlijst voor operatie gekomen, terug Wajong aangevraagd. Zagen het als bezwaar op 2009, en aangezien het nog steeds mijn rug betrof waren er geen nieuwe feiten. Heb er bezwaar op aangetekend, hoorzitting gehad, maar wederom afgewezen, dat ik inmiddels geopereerd ben en alles maakt hen niets uit.

Ik zit nu in de Bijstand, van daaruit krijg je wel meer hulp om alles te regelen, dus misschien een optie om dat aan te vragen en van daaruit verder te gaan kijken.

Wajong krijgen is niet zo makkelijk helaas, ze moeten anders gaan beoordelen, misschien dat het dan ooit rechtvaardig word.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een "WA-jonger" moet gewoon hetzelfde beoordeeld worden als de andere arbeidsongeschikten.

De regering heeft de eisen voor een WA-jong uitkering aangescherpt, niet het UWV.

Momenteel met de hoge werkloosheid en genoeg aanbod van jonge, gezonde arbeidskrachten vallen er op dit moment veel meer mensen uit de boot, die een "vlekje" hebben.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als gevolg van autisme ben ik sneller oververmoeid en heb ik een lange herstel tijd nodig om weer tot rust te kunnen komen.

Toch had je dit voorheen ook, dus is het niet een feit wat de situatie veranderd. Daarnaast zijn inderdaad de eisen aangescherpt door het UWV.

Volgens het UWV hadden zij mij in het verleden Wajong-uitkering gegeven op basis dat ik VSO school gevolgd heb, ze keken toen niet naar het IQ.

Daar hebben ze, indien je nog schoolgaande was, wel naar gekeken, aangezien er informatie vanaf de school wordt opgevraagd door het UWV.

Gezien dit geheel zijn er volgens mij ook geen nieuwe feiten aan het licht gekomen. Misschien kan het UWV-Werkbedrijf je hier verder mee helpen?

ve
door verwijderd - Jun 21, 2012 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig heb ik een partner die voor inkomen voorziet. In die tussentijd heb ik steeds deeltijd gewerkt. De vermoeidheid had ik al vanaf mijn 17e alleen dit was niet bekend bij het UWV. In die tijd had ik veel meer last van autisme dan nu het geval is. Je leert er denk ik zelf beter mee omgaan alleen kost dit wel meer energie. Wanneer ik last had van extreme vermoeidheid bij mijn laatste werkgever, dan kon ik eigenlijk niets meer doen. Ik kon e-mail lezen meer lezen en behandelen. Ik ging dan wel door maar dan onder zwaar tempo verlies.

Momenteel bezorg ik post. Daar staat 2 uur voor, dit terwijl ik er 4 uur over doe. Verder maak ik een machine schoon. Daar staat 15 minuten voor. ik doe daarover 2 uur. Ik krijg daarvoor dan niet uitbetaald. Ik ben helaas trager in alles. Ik dien dan ook niet onder stress te werken, dat werkt dan averechts.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2012 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naast lichamelijke vermoeidheid door lichamelijke inspanning, bestaat er geestelijke vermoeidhied door geestelijke inspanning.
Met geestelijk bedoel ik niets anders dan: het denken, het voelen en het willen van een mens.

Lichamelijke stress is b.v. een ontsteking, koorts.
Geestelijke stress (je té druk maken) kan veroorzaakt worden door te veel denken, te veel voelen en te veel willen.

Er bestaat ook een combinatie van deze 2.
Als er er een lichamelijk "mankement" bestaat b.v. bloedarmoede, bepaalde vitamine tekort. kan dit ook invloed hebben op je geestelijke conditie.

Probeer eens na te gaan waar het probleem ligt.
M.a.w. wat maakt U zo moe, wat gebeurt er voordat U extreem vermoeid raakt enz.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2012 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u begeleiding bij uw werkzaamheden?

Zo te lezen zou u IMHO ondersteuning kunnen gebruiken.

voorbeeld: klik

student538 schreef op donderdag 21 jun 2012, 22:08:

Ik dien dan ook niet onder stress te werken, dat werkt dan averechts.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2012 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zij hadden in het verleden een vermoeden van autisme en dat wordt volgens het UWV alleen maar bevestigd en levert geen nieuwe feiten en omstandigheden op.

Heeft u begeleiding bij uw werkzaamheden?

Zo te lezen zou u IMHO ondersteuning kunnen gebruiken.

Dan moet er wel autisme zijn vastgesteld. Dit kan het UWV niet, maar een psycholoog.

Houdt er verder wel rekening mee dat niet alles vergoed kan worden door de zorgverzekering. Ook zal het UWV hierdoor niet haar standpunt gaan veranderen.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2012 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs als autisme is vast gesteld is de weg naar hulp vol valkuilen omdat uit bezuinigingsoverwegingen de mensen niet meer de hulp krijgen die ze nodig hebben.

pino123 schreef op zaterdag 23 jun 2012, 12:42: Zij hadden in het verleden een vermoeden van autisme en dat wordt volgens het UWV alleen maar bevestigd en levert geen nieuwe feiten en omstandigheden op.

Heeft u begeleiding bij uw werkzaamheden?

Zo te lezen zou u IMHO ondersteuning kunnen gebruiken.

Dan moet er wel autisme zijn vastgesteld. Dit kan het UWV niet, maar een psycholoog.

Houdt er verder wel rekening mee dat niet alles vergoed kan worden door de zorgverzekering. Ook zal het UWV hierdoor niet haar standpunt gaan veranderen.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2012 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Er werden aan mij een aantal vragen gesteld. Graag wil ik hier dan ook op reageren. Allereerst, ik stel het erg op prijs dat u mee denkt dan helpt mij ook weer verder, bedankt hiervoor!

Het stukje welke geschreven is door "trend spray" vond ik interessant. Door direct onderscheid te maken tussen het lichamelijke en geestelijke. Begin 2012 kwam ik er achter dat mijn spieren continu gespannen stonden, had dan ook nekklachten. Gelukkig is door veel oefenen dat weggegaan met behulp van de fysiotherapeut. Ik kwam er achter door het doen van de oefeningen en het was al een goed teken dat ik dit zelf ontdekte en hier ook invloed op uit kon oefenen. De huisarts heeft niet genoeg doorgevraagd m.i. door mij gelijk door te verwijzen naar een psycholoog, die vroeg niet of mijn spieren ook gespannen stonden. Ik vind het belangrijk dat wanneer er sprake is vermoeidheid bij iemand dat er goede analyse vragen gesteld dient te worden. Via de vermoeidheidspoli in Lelystad ben ik gelukkig terecht gekomen bij een fysiotherapeut.

Bij mij is er een officiële diagnose gesteld namelijk autisme stoornis. Je hebt in het ass (autisme spectrum stoornis) PDD-NOS, Asperger en dus autisme stoornis. Verder zou ik obsessieve compulsieve stoornis hebben volgens het UWV. In mijn jeugd was er een vermoeden van ADHD. Dit laatste is echter niet onderzocht. Verder slik ik nu Sint Janskruid om de vermoeidheid tegen te gaan. Ik kreeg in beginsel antidepressiva maar werd daar niet goed van. Ik had al last van oorsuizen (ook wel tinnitus genoemd) en dat versterkte het alleen maar.

Op dit moment krijg ik begeleiding van een re-integratie bureau omdat ik in de ziektewet zit. Zij zoeken een administratieve baan voor mij. Administratief werk kwam naar voren uit een beroepskeuze test van Compaz. Nu ik post bezorg gaat het wel beter met mij, alhoewel de vermoeidheid soms sterk optreedt. Ik over de dag gezien verschillende dal momenten waar ik mij extreem moe voel. met de post moet ik dan extra goed opletten anders gaat het verkeerd, iets wat ik niet wil.

Juist nu het postbezorgen wel beter gaat met mij wil ik dat aanhouden. Maar het re-integratie bureau wil dat ik ga stoppen met de post, opdat ik dan mij op één baan kan gaan richten op circa 24 uur in de week. Dit terwijl ik liever in de ochtend uren bijvoorbeeld administratief werk wil gaan doen of iets anders en in de middag lekker buiten bezig zijn met de post. Maar dat is te lastig omdat je moeilijk 2 banen met elkaar kunt combineren. Als ik bijvoorbeeld elke ochtend 4 uurtjes zou gaan werken dan zit ik al op het vereiste aantal uren in de week. Het UWV wil graag dat wanneer je voor 30 uur in de ziektewet zit, dat je dan ook weer 30 uur gaat werken. Bij de laatste werkgever had ik een bruto salaris van circa 8,81 in het uur. Om die reden werkte ik meer uren in de week. De vorige werkgever had een bruto uur salaris van 11,50. Ik dacht ga maar een paar euro's op achteruit maar daar heb ik me flink op verkeken.

Wat ik graag wil is eerst flink gaan werken aan mijn vermoeidheid om dit onder de loep te nemen. Als ik dat goed op orde heb en daar beter mee kan omgaan, dan zou ik misschien voorzichtig aan weer meer uren kunnen gaan werken als dat mogelijk zou zijn. Nu is de situatie zo dat ik een baan dien te gaan zoeken voor totaal 24 uur. Dat zie ik momenteel niet zitten. Iedereen in mijn omgeving zegt (nu ik postbezorg) dat ik er veel gezonder uit zie. Ben nu ook veel bruiner dan wanneer je op kantoor zit.

Mening van de verzekeringsarts UWV:

Cliënt heeft in 1996 aanvraag ingediend voor een WAJONG uitkering. Bijgevoegd was een verklaring van de pedagoog van VSO school, waarin deze aangaf dat cliënt een gemiddeld IQ heeft van 90, hij duidelijk problemen heeft met betrekking tot korte geheugen, informatieverwerking en aanbrengen van structuur en verder dat hij sociaal-emotioneel zeer kwetsbaar is en hierom aangewezen is op speciaal onderwijs. Hij gaf aan dat cliënt qua werk zonder meer gewezen was op een beschermde omgeving. Bij medische beoordeling uit 1996 bleek dat cliënt op dat moment stage te lopen bij de openbare bibliotheek en dit beviel erg goed. Hij had weinig sociale contacten, bij ouders wonend. Geen fysieke gezondheidsproblemen. Cliënt werd geschikt bevonden eenvoudige goed gestructureerde werkzaamheden te verrichten zonder noodzaak tot intensief contact met andere mensen. De verzekeringsarts verwachtte nog wel verbetering in het proces van volwassen worden. Op arbeidsdeskundige gronden werd cliënt volledig arbeidsongeschikt bevonden en kreeg hij een WAJONG uitkering toegekend.

Vanaf 1998 vond cliënt betaald werk en was er op basis van inkomsten (36 uur per week met verminderd loonwaarde bij de bovengenoemde bibliotheek een 25-35% arbeidsongeschiktheid welke middels art 50 WAJONG (twijfel van duurzaamheid) werd verrekend.

2000 melding werkgevever aangaande verslechterd functioneren van cliënt samenhangend met persoonlijke problemen, hiervoor inschakelen jobcoach, in verband hiermee ook ziekmelding in 2000 en tijdelijk verblijf in herstellingsoord. Werkhervatting vanaf oktober 2000, cliënt nam in 2001 ontslag omdat hij graag verder wilde ontwikkelen, door het volgen van een opleiding. Hij zou met een opleiding Helpende Welzijn (SPW) beginnen vanaf september 2001.

In juni 2002 de vermelding dat cliënt SPW opleiding niveau 2 met goed gevolg had afgerond inclusief stage bij een verzorgingstehuis. Het verzorgingstehuis wilde cliënt graag een contract aanbieden.

In augustus 2002 vond medisch heronderzoek plaats in het kader van aanvraag voortzetting uitkering WAJONG na verstrijken 5 jaarstermijn. Cliënt gaf aan een periode depressief te zijn geweest naar aanleiding van het overlijden van zijn broer. Cliënt woonde inmiddels op kamers met andere jongens. De beoordelend arts gaf aan dat de benutbare mogelijkheden van cliënt wel wat waren toegenomen, maar dat cliënt nog steeds aangewezen was op weinig stresserend eenvoudig voorgestructureerd werk onder intensieve begeleiding. Op grond hiervan was doorgaands sprake van een volledige arbeidsongeschiktheid op arbeidskundige gronden. Cliënt ging bleek vanaf zomer 2002 in het verzorgingstehuis te werken voor circa 20 uur. WAJONG werd uitbetaald als ware hij 45-55% arbeidsongeschikt. In 2005 vond medisch heronderzoek plaats in het kader van aSB. Cliënt gaf aan zich op school altijd geremd en ontmoedigd te hebben gevoeld door leerkrachten. Hij bleek inmiddels de volwassen MAVO te voltooid te hebben, 1 jaar HAVO met deelcertificaten te hebben gedaan en om dat moment bezig met MBO Sociaal Juridisch Medewerker, 1 jaar afgerond met goed resultaat. Zelfstandig wonend, in staat eigen huishouding te doen in samenwerking met de andere jongens. Nog steeds moeite met samenwerken, ergeren aan anderen die minder gemotiveerd zijn. Weinig sociale contacten. Moeite om meerdere zaken tegelijk te doen. Cliënt had geen behandeling of begeleiding. De verzekeringsarts oordeelde dat de problematiek van cliënt paste bij PDD-NOS en dat er ook sprake was van obsessief compulsieve trekken. De verzekeringsarts achtte cliënt in staat goed gestructureerde werkzaamheden te verrichten in een voorspelbare werksituatie zonder veelvuldige verstoringen en zonder noodzaak tot intensieve samenwerking of intensief klantcontact, zonder noodzaak tot conflicthantering dan wel grote verantwoordelijkheden. Niet (meer) aangewezen op intensieve begeleiding. Na arbeidsdeskundige onderzoek werd cliënt op basis van functieduiding een verdiencapaciteit van 100% vastgesteld en wer WAJONG uitkering per 2006 ingetrokken.

Cliënt was in 2007 werkzaam als huishoudelijk medewerker voor thuiszorg, in 2008 als outbound telefonisch medewerker bij ministerie van Landbouw, 2008-2009 klantenservice medewerker bij de IB-Groep in Groningen en 2009-2010 bij UWV (KCC=Klantencontactcentrum telefonisch te woord staan van klanten, doorzetten van inhoudelijke vragen naar medewerkers).

In 2010 deed cliënt een aanvraag voor een IRO welke hij kreeg toegekend. In 2011 deed cliënt opnieuw een aanvraag voor WAJONG uitkering, waarbij hij aangaf dat er bij hem een autistische stoornis was vastgesteld. In verband hiermee vond medio 2011 medische beoordeling plaats om te beoordelen of er een aanleiding was terug te komen op eerdere beslissing in 2005. Naar voren kwam dat cliënt na het behalen van diploma MBO-4 Sociaal Juridisch Medewerker verder gegaan was met studeren en aansluitend een HBO opleiding begonnen was, eerst een jaar sociaal juridische dienstverlening (2006-2007), vervolgens nog een jaar maatschappelijke dienstverlening. Cliënt bleek inmiddels te werken als helpdeskmedewerker bij een callcenter voor 24 uur per week. Cliënt meldde zich begin 2011 bij een GGZ instantie voor nadere diagnostiek in het kader van ASS. Klachten van vermoeidheid sinds HBO studie maar nadien ook in het werk, en in juni 2011 toegenomen na onruti bij toenmalige werkgever over een vreemde geur in het gebouw. Sociaal teruggetrokken cliënt blijkt nu getrouwd te zijn. Kenmerken van problemen in sociale interactie, communicatie en rigiditeit. Bij testen beneden gemiddelde intelligentie, niet passend bij gevolgde MBO-4 opleiding. Bij neuropsychologisch onderzoek geen problemen met aandacht, geheugen en planning. Diagnose ASS werd gesteld. De verzekeringsarts oordeelde dat de diagnose die de verzekeringsarts bij medisch beoordeling in 2005 reeds vermoedde bevestigd is. Dat de verzekeringsarts bij beoordeling van de benutbare mogelijkheden hiermee rekening heeft gehouden en dat er derhalve geen aanleiding is om dit oordeel onjuist te achten.

Aanvullende gronden

Gemachtigde is ht niet eens dat er geen sprake is van nieuwe feiten of omstandigheden omdat in tegenstelling tot eerder de diagnose ASS gesteld is. Dat wel gebleken is dat cliënt nooit een reguliere baan heeft kunnen behouden en daarbuiten ernstige vermoeidheidsklachten heeft en problemen met de sociale interactie. In de aanvullende gronden 2011 geeft gemachtigde aan dat er op grond van de diagnose ASS meer beperkingen aan de orde zijn en wel ten aanzien van concentreren van de aandacht, verdelen van aandacht, herinneren en inzicht in eigen kunnen, handelingstempo, emotionele problemen van anderen hanteren. Aanvullende gronden 2011 betreft meer uigebreid dezelfde gegevens van het onderzoek bij de GGZ-instelling, die reeds in het kader van primaire beoordeling door cliënt werden ingerbacht. Daarbij echter ook nog een vervolgschijven 2011 waaruit naar voren komt dat cliënt ondanks ASS nog relatief goed functioneert en geen echte hulpvraag meer te hebben behoudens het zoeken naar dagbesteding. Vermelding dat cliént er tegenop ziet om weer te gaan werken, moe, verzorgen van een kind kost hem veel energie. Behandeltraject bij de GGZ-instelling is afgesloten. Cliënt krijg verdere hulp van specialistisch GGZ-instelling welke zich richt op ASS.

Gemachtigde leest pleitnotitie voor, zie dossier. Kort samengevat wel nieuwe feiten, cliënt kan vanwege vermoeidheid niet meer dan 3 x 6 uur per week werken, ook beperkt ten aanzien van concentreren en aandacht verdelen, herinneren, doelmatig handelen (alles uitstellen tot het laatste moment). Meer recent ook beperkt, vanwege oorsuizen en overgevoelig voor toch, geuren en stof dan last van hoofdpijn en duizeligheid. Cliënt claimt vanwege vermoeidheid nooit fulltime te hebben kunnen werken. Hij geeft daarbij aan dat de vermoeidheid 2010 was cliënt werkzaam bij een bedrijf dat er een incident plaats vond tijdens het werk. Er was sprake van een vreemde lucht, medewerkers moesten het gebouw verlaten. Medewerkers kregen zuurstof toegediend. Cliënt overigens niet omdat het ambulance personeel vergeten was de zuurstof toediening aan te zetten. Andere medewerkers werden uit voorzorg naar het ziekenhuis gestuurd. Nader onderzoek inclusief arbeidsinspectie geen specifieke oorzaak vastgesteld. Nadien kreeg cliënt ook last van metaallucht in dit gebouw en een rioollucht. Cliënt heeft sindsdien toename van vermoeidheisklachten, geeft aan heel gevoelig te zijn voor geuren/klimaatsomstandigheden in de werkomgeving. In 2010 ook tinnitus gekregen, hiervoor op eigen initiatief behandeling gezocht in Duitsland. 10-12 x predinisoloninfuus van de KNO-art met goed effect, tinnitus verdwenen, echter sinds 2011 weer last. In 2011 moest cliënt op 6e etage bij zijn huidige werkgever gaan werken en op deze etage ervaart hij een vreemde geur waarbij hij meer last heeft van vermoeidheid en duizeligheid. Cliënt heeft tot heden zo kunnen regelen dat hij op een andere etage kon gaan werken. Er is onderzoek gedaan naar het klimaat, dit heeft niks opgeleverd behoudens advies aircondition vaker te reinigen. Een andere collega met co2 meter heeft vastgesteld dat de meter aangaf bij volle werkzaal de meter stond op 2200 PPM. Cliënt werkt sinds eind 2010 bij het callcenter en 4 x 7 uur per week als helpdeskmedewerker, afhandelen van telefoontjes van vaak boze/geïrriteerde klanten op de klachten afdeling.

Cliënt heeft na kamertraining ook zelfstandig een jaar in een dorp gewoond zonder hulp, is vanaf 2006 gaan samenwonen. Cliënt geeft aan nog hulp in de huishouding te willen.

Observatie

Cliënt zit rustig tijdens hoorzitting, zoekt ook geregeld oogcontact met degene tot wie hij spreekt. Spreekt normaal vlot, geeft adequaat antwoorden op vragen zonder hierbij hulp van zijn gemachtigde nodig te hebben.

Overweging

De primaire verzekeringsarts heeft bij de beoordeling 2005 geoordeeld dat cliënt rekening houdend met PDD-NOS en obsessief compulsieve trekken in staat is goed gestructureerde werkzaamheden te verrichten in een voorspelbare werksituatie zonder veelvuldige verstoringen en zonder noodzaak tot intensieve samenwerking of intensief klantcontact, zonder noodzaak voor conflicthantering dan wel grote verantwoordelijkheden. Zie FML lijst. Na arbeidsdeskundig onderzoek werd cliënt op basis van functieduiding een verdiencapaciteit van 100% vastgesteld en werd de WAJONG uitkering per 2006 ingetrokken. De primaire verzekeringsarts heeft naar aanleiding van een nieuwe aanvraag 2011 voor WAJONG uitkering met de claim dat er sprake is van een autisme spectrum stoornis (ASS) 2011 een medisch onderzoek verricht en geoordeeld dat er geen aanleiding is om cliënt op 2006 meer beperkt te achten dan destijds bij medische beoordeling van 2005 is vastgesteld.

Gemachtigde cq cliënt claimen dat cliënt meer beperkt is in zijn mogelijkheden vanwege ASS. Dan cliënt vanwege vermoeidheid niet meer dan 3 x 6 uur per week kan werken, ook beperkt is ten aanzien van concentreren en aandacht verdelen, herinneren, doelmatig handelen (alles uitstellen tot het laatste moment) handelingstempo en emotionele problemen van anderen hanteren. Meer recent ook beperkt vanwege oorsuizen en overgevoelig voor tocht, geuren en stof dan last van hoofdpijn en duizeligheid.

Mijn standpunt is dat ik het eens kan zijn met het oordeel van primaire verzekeringsarts dat er geen aanleiding is om te veronderstellen dat cliënt op 2006 meer beperkt was in zijn mogelijkheden. Daarbij zie ik ook geen aanleiding om te veronderstellen dat cliënt in de 5 jaar na 2006 meer beperkt is geworden in zijn mogelijkheden als gevolg van dezelfde ziekte oorzaak.

Argumenten zijn hiervoor de volgende:

1. er is bij cliënt bij toenmalige medische beoordeling 2005 reeds vermeld dat cliënt trekken heeft van een ASS en hiermee is ruim rekening gehouden bij het aangeven van de benutbare mogelijkheden ten aanzien van persoonlijk functioneren en sociaal functioneren. Het feit dat in 2011 het vermoeden van de verzekeringsarts werd bevestigd dat er sprake is van een ASS maakt dit niet anders.
2. Cliënt heeft vanaf 2006 steeds werkzaamheden verricht waarbij hij telefonisch contact heeft met klanten, die geregeld ook boos / geïrriteerd en soms agressief zijn, werkzaamheden die gelet op zijn beperkingen niet ideaal zijn. Daarbij ook nogal eens wisselingen van de afdeling, werkgever (immers steeds via uitzendconstructie werkzaam) hetgeen ook voor cliënt stresserend is (gebaat bij voorspelbare werksituatie). Dat dergelijke werkzaamheden cliënt veel energie vergen is wel begrijpelijk. Het vormt echter geen aanleiding om te veronderstellen dat hij in passende werkzaamheden niet hele dagen / volledige werkweek zou kunnen werken.
3. Gemachtigde claimt dat cliënt ook cognitief beperkt is ten aanzien van onthouden, concentreren, aandacht verdelen als ook wat betreft handelingstempo. Bij neuropsychologisch onderzoek (het gaat dan om complex denkwerk) op dat cliënt vrij traag werktempo heeft. Dit is echter iets anders dan handelingstempo voor eenvoudige concrete werkzaamheden. Er is gelet op de werkzaamheden die cliënt de afgelopen jaren heeft verricht en zijn presentatie op het spreekuur zeker geen aanleiding om te veronderstellen dat cliënt een vertraagd handelingstempo heeft. Het zelfde overigens voor doelmatig handelen, cliënt heeft daarbij ook geen problemen met plannen.
4. Gemachtigde claimt dat cliënt ten onrechte niet beperkt is ten aanzien van het het hanteren van emoties van andere. (FML item II-6). Bij dit item gaat het om de vraag of cliënt zelf verhoogd kwetsbaar is voor emotionele reacties van anderen, hier abnormaal sterk door wordt getroffen. Dit is bij cliënt juist niet het geval. Dat cliënt minder goed in staat is om zich in te leven in emoties van anderen op grond van ASS is aannemelijk maar valt niet onder dit item maar onder items als conflicthantering en samenwerken. Hiervoor zijn ook beperkingen gesteld in de FML van 2005.
5. Er is geen aanleiding om te veronderstellen dat de benutbare mogelijkheden van cliënt in de 5 jaar na 2005 afgenomen zijn als gevolg van dezelfde ziekte oorzaak. Bij onderzoek van de GGZ 2011 werd vastgesteld dat er bij cliënt niet tegenstaande ASS sprake is van een relatief goed functioneren en er geen specifieke hulpvraag was, behoudens op dat moment hulp bij zoeken naar dagbesteding cq er tegen op zien om weer aan het werk t gaan. Cliënt heeft na 2006 steeds gestudeerd of gewerkt, ook langere tijd bij inlener.
6. Cliënt claimt ook afname van benutbare mogelijkheden als gevolg van tinnitus (2010 een periode) en sinds eind 2011 weer opnieuw, als ook overgevoeligheid voor vreemde geuren/klimaatomstandigheden in kantoren. Afgezien van de vraag of dit aanleiding geeft tot het stellen van (meer) beperkingen is er hierbij sprake van een andere gezondheidsklacht niet vallend onder het begrip zelfde ziekte oorzaak.

Conclusie

Er is geen aanleiding om te veronderstellen dat cliënt in 2006 meer beperkt was in zijn mogelijkheden dan in de FML van 2005 werd afgegeven.
Er is ook geen aanleiding om te veronderstellen dat cliënt in de 5 jaar na intrekking WAJONG uitkering (2006) meer beperkt was in zijn mogelijkheden als gevolg van dezelfde ziekte oorzaak.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2012 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb alles gelezen.
Vermoeidheid kan vele oorzaken hebben
.
Wie ik mis is de huisarts. Is er recent een bloedonderoek verricht door huisarts i.v.m. de vermoeidheidsklachten?

Daarnaast denk ik dat het belangrijk is dat U voor uzelf bijhoud (in b.v. een blocknote) wat er gebeurd voordat U extreem moe wordt, zodat er een patroon kan ontstaan.
Als het U lukt om de oorzaak van Uw vermoeidheid te vinden is er ook een oplossing.

Voor het bijhouden van een "dagboeje' kunt U b.v. denken aan Uw eetgewoontes, b.v. te veel suiker, vervelende en/ of stressvolle gebeurenissen, veel piekeren, onvoldoende slaap en rust ect.ect.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor uw reactie en dat u de tijd genomen heeft deze (langere) stukken door te nemen.

Gisteravond had ik visite gehad, de dag daarna werd ik al weer moe wakker. Het schoonmaken van een koffie automaat: Ik bemerk dat ik daarna extreem moe ben en een periode nodig heb om weer bij te kunnen komen. Zo ook met klein stukje lezen van de krant. Maar dat is niet altijd het geval, vanmorgen kon ik rustig de krant lezen en ben nu niet moe. Ik heb zeer wisselende energie niveau's waardoor het wat minder voorspelbaar is. Ik probeer nu dit goed bij te houden zodat ik hier meer grip op kan krijgen.

U vroeg naar de bloed uitslagen. De huisarts wilde dat NIET laten uitzoeken. Ook niet eens op Vitamine D en B12. Mensen in het bejaardenhuis zouden alleen maar een tekort op Vitamine D kunnen hebben zo redeneerde hij. Ik mocht ten einde raad toch laten onderzoeken op één voorwaarde: Dat ik niet al mijn hoop daarop zou laten vestigen! Dat was ook niet mijn insteek, mijn insteek was om het psychische te kunnen uitsluiten. Want ik werd nadat ik vermeld had dat ik vaak moe ben, direct doorverwezen naar een psycholoog. Die stelde helaas geen goede diepere vragen, alleen dat ik autisme had en dat dit de vermoeidheidsklachten zou verklaren.

Hierbij de bloed uitslagen (dat is n.a.v. algemene onderzoeken waar ik aan deelneem)

Leeftijd 30 jaar
Geslacht man
Lengte 192.0 cm
Gewicht 98.0 kg
BMI 26.6 kg/m2
Middelomtrek 105.0 cm
Bloeddruk 137/71 mm Hg

BLOED:

Totaal cholesterol (nuchter) 3.9 mmol/l (streefwaarde < 6,5
mmol/l)
HDL cholesterol !0.9 mmol/l (streefwaarde = 1,0
mmol/l)
LDL cholesterol 2.4 mmol/l (streefwaarde = 4,5
mmol/l)
Triglyceriden 1.81 mmol/l (streefwaarde = 2,0
mmol/l)
Totaal cholesterol/HDL-cholesterol 4.3 (streefwaarde = 5.0)
Bovenstaande streefwaarden
zijn van
toepassing indien deze
deelnemer geen
diabetes of andere
cardiovasculaire
risicofactoren heeft.
Nuchter bloedglucose 5.3 mmol/l
HbA1c 5.2 % / 33 mmol/mol
Hb 10 mmol/l
Ht 0.46 v/v
Erythrocyten 5.14 10e12/l
MCV 89 fl
Leucocyten 3.9 10e9/l
Thrombocyten 210 10e9/l
Natrium 144 mmol/l
Kalium 3.6 mmol/l
Kreatinine 99 umol/l
Calcium 2.34 mmol/l
Albumine 48 g/l
Urinezuur 0.37 mmol/l
Alk.Fos. 71 U/l
Gamma-GT 31 U/l
ASAT 40 U/l
ALAT 54 U/l
TSH 4.05 pmol/l
FT4 16.4 pmol/l

URINE 24UUR:

Albumine 1.7 mg/l
Kreatinine 10.4 mmol/l
Albumine/kreatinine ratio 0.2 mg/mmol

URINE EARLY MORNING SAMPLE:

Albumine 0.8 mg/l
Kreatinine 7.4 mmol/l
Albumine/kreatinine ratio 0.1 mg/mmol
Ery's afwezig
Leuco's afwezig

Roken
N.v.t.

ECG:

computerinterpretatie: normaal ECG

Longfunctie
De longfunctie is normaal.

:

MINI:

geen bijzonderheden

Wij hebben (de ouder van) de deelnemer het volgende meegedeeld en/of
geadviseerd:
Bloed- en urine uitslagen
geen advies

ECG
Geen bijzonderheden. (computer interpretatie)

Longfunctie
De longfunctie is normaal.

04.11.2011 bezinking (bse) 4 (0-15)
04.11.2011 aspartaataminotransferase (asat;sgot) 38 (0-40)
04.11.2011 alanineaminotransferase (alat;sgpt) 45 (0-45)
04.11.2011 c-reactive proteïne (crp) 2.0 (-5)
04.11.2011 foliumzuur 21 (10-42)
04.11.2011 vitamine b12 499 (141-489)

Vitamine D zat op 46. Daarvoor is vervolgens een second opinie gedaan waar weer 46 uitkwam. Ik krijg aanvulling op Vitamine D en moet dan nogmaals mijn bloed laten prikken om te zien of daar ook verbetering is gekomen. Vitamine D zat op 46 en is een grensgeval volgens mijn arts.

01.01.2005 Probnr. 3 Status actief F85 Ulcus corneae
Oogarts: Recidiverende erosie van de cornea, linker oog

Probnr. 4. U27.00
07.09-2010 Angst voor andere ziekte urinewegen, urlogoog, LUTS klachten, geen urologische afwijkingen, fysiotherapie voor mictietraining.

Probnr. 5
03.01.2011 Status: Actief a04.00 Moeheid/zwakte: internist-hamatoloog: Vermoeidheid geen oorzaak op internistisch gebied.

Probnr. 6
16.05.2011 Status actief: S91.00 Psoriasis (met of zonder atropathie)

Meetgegevens over de periode 01.01.2009 t/m 30.10.2011

Bezinking (bse) 3 (0-15)
hemoglobine (hb) (8.7-10.9)
hmatocriet (ht) 0.45 (0.40-0.50)
erytroyten 5.04 (4.4-5.8)
m.c.v. 89 (87-98)
m.c.h. 1905 (17-2100)
m.c.h.c. 21.4 * 19-21)
red bloodcell distribution width 11.8 (11.5-15.0)
trombocyten 205 (150-400)
leuocyten 4.1 (4.0-10.0)
leukocyten differentiatie ====== ()
neutrofile granulocyten, absoluut 2.3 (2.0-7.5)
lymfocyten, absoluut 1.2 (0.8-3.2)
monocyten, absoluut 0.5 (0.30-0.90)
eosinefielen totaal 0.1 (0.0-0.4)
basofiele granulocyten, absoluut 0.0 (0.0-0.020)
kalium 3.9 mmol/l (3.5-5.0)
kreatinine 99 micromol/l (50-110)
egfr volgens mdrd formule 77 ml/min/1.,7 (68-121)
alanineaminotransferase * (alat;sgpt) 48 (0-45)
gamma-glutamyltransferase (gammagt) 26 (0-55)
opmerking Einde rapport

06.07.2011 magnesium 0.8 (0.7-1.0)
opmerking 1 algemeen Einde rapport

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uitslag vermoeidheid poli Lelystad:

Geachte collega,
Op 28-11-2011 is mijnheer voor een intake op de VermoeidheidPoli geweest en
op 12-12-2011 voor een herhaalconsult.
Voorgeschiedenis
Vermoeidheid, duizeligheid en oorsuizen/tinnitus;
Tekenbeet 2007 (bloedonderzoek negatief);
Vaak hersenschudding.
Operaties:
1998: Kaakoperatie;
2004: Oog hoornvlies.
Anamnese
Mede op basis van vragenlijsten en anamnese d.d. 28-11-2011.
Hoofdklacht:
Moeheid.
Andere klachten:
Misselijkheid, licht spierpijn, obstipatie, soms oorsuizen.
Speciële anamnese:
De huidige klachten bestaan eigenlijk sinds 1995. De voornaamste klacht betreft ernstige,
invaliderende vermoeidheid (langer dan drie maanden) die niet overgaat door bedrust, vakantie
etc., zodat mijnheer minder dan de helft kan vergeleken met de periode voor zijn klachten. De overige klachten geven een complex beeld, waarvan de belangrijkste zijn:
vermoeidheid na inspanning, niet-herstellende slaap, aandachtstoornissen en
geheugenproblemen.
Patiënt blijft nu in de ziektewet vanwege vermoeidheidsklachten.
Extra onderzoek:
2010 analyse bij de internist (geen pathologie gevonden);
2011 november uitgebreide bloedonderzoek, geen afwijkingen.
Tractus anamnese:
• Tractus circulatorius: geen bijzonderheden;
• Tractus pulmonalis: kortademig bij inspanning;
• Tractus digestivus: obstipatie;
• Tractus urogenitalis: vaak plassen;
• Tractus endocrinus: geen bijzonderheden;
• Tractus locomotorius: geen bijzonderheden.
Medicatie:
Ooggel Vidisic: oog druppel.
Allergieën en overgevoeligheid:
Bepaalde geuren.
Intoxicaties:
Alcohol: Soms.
Vragenlijsten:
De uitslagen van de gevalideerde vragenlijsten zijn:
1. Checklist Individuele Spankracht (CIS20, Vercoulen e.a.)
Ernst van de vermoeidheid: 40, op een schaal van 8 – 56 betekent dit zeer ernstige
Vermoeidheid.
Concentratie: 22;
Motivatie: 19;
Lichamelijke activiteit: 14.
2. Gezondheidstoestand vragenlijst (SF36-Health Survey Update)
Fysiek functioneren: 65,0, op een schaal van 0 – 100 betekent dit aanzienlijke beperking.
Rolbeperking (fysiek): 0,0;
Rolbeperking (emotioneel): 66,7;
Vitaliteit: 48,8;
Mentale gezondheid: 50,0;
Sociaal functioneren: 62,5;
Lichamelijke pijn: 70,0;
Algemene gezondheidsbeleving: 33,3.
3. 4-dimensinale vragenlijst van Terluin
Distress: 3 van max.32, afkappunt is 11;
Depressie: 2 van max.12, afkappunt is 4;
Angst: 0 van max. 24, afkappunt is 6;
Somatisatie: 8 van max. 32;
Deze score laat geen stress-, depressie - of angstbeeld zien.BelastbaarheidScan:
ECG - Differentieel elektrocardiogram geeft inzicht in de huidige status van het energiesysteem
in hart en spieren: deze toont geen afwijkingen.
HRV - Hartslagvariabiliteit is gebaseerd op de meting van de tijd tussen twee opeenvolgende
hartslagen. Met deze meting wordt een beeld verkregen van het autonome zenuwstelsel: deze
toont geen afwijkingen.
Belastbaarheidscan: Voldoende functionele reserve, Cardiaal systeem is niet klaar voor
activiteiten van hoog volume of intensiteit. Bevredigende adaptatie aan stress.
Spirometrie:
FEV1 4,77 l, 99%; longleeftijd 34 jaar.
Lichamelijk onderzoek:
Leeftijd conform kalenderleeftijd (35). Lengte: 192 cm, gewicht: 98 kg (BMI 26,58 =
overgewicht). Bloeddruk: 122 / 81, pols 79 per minuut, regulair equaal. Niet zieke man, hoofd:
geen pathologische lymfeklieren, hart: rustige ritme, geen souffels, pulmonaal: VAG over
longvelden, geen bijgeluiden, buik: geen drukpijn, normale peristaltiek.
Bespreking:
Mijnheer is een 35 jarige man. Er is sinds 1995 sprake van vermoeidheid en een
complex beeld van secundaire klachten.
Eén van de eerste behandelpunten is de slaap.
In eerste instantie wil ik de slaap ‘uitrustender’ maken met een eigen slaap-klok-stof:
melatonine. Het kan dan zijn dat de slaapstoornis verder geëvalueerd moet worden in een
slaapcentrum dat in vermoeidheid is gespecialiseerd.
Mijn plan is om de algehele conditie geleidelijk te verhogen. Het is pas over een maand of drie
zinvol de behandeling te evalueren via de coach (coach@xxxx.
Conclusie
Mijnheer voldoet aan de criteria van Holmes en Fukuda zodat er dan formeel
gesproken mag worden over CV waarschijnlijk bij autisme.
Op basis van bovenvermelde medische problemen kan de diagnose ME/CVS niet gesteld
worden.
Beleid
Vooruitlopend op onderzoeksresultaten wordt gestart met behandeling. Aan de hand van deze
resultaten kan het beleid worden bijgesteld.
Met directe ingang:
Medicatie:
• Melatonine 5 mg, 30 stuks.
½ tablet voor het slapen.
• Recovery Power (B12 smelttabletten),64 of 176 stuks.
Gecombineerd met Vitamine B Balans + Multivitamine.
Multidisciplinaire behandeling:
Wij stellen een multidisciplinaire behandeling voor van 12 maanden, die grofweg bestaat uit:
• Internist is behandelend arts, doet de medicatie;
• Ergotherapeut voor het managen van activiteiten;• Oefentherapeut leert patiënt ontspannen in het dagelijks leven;
• Fysiotherapeut voor het zoeken naar balans in bewegen, zonder over grenzen te gaan;
• Diëtist kijkt naar voeding;
• Psycholoog voor het leren omgaan met chronische ziekte;
• Coach begeleidt patiënt door het traject, treedt op als contactpersoon;
• Cardioloog doet onderzoek naar hartfunctie.
Daarvoor zijn twee opties, mijnheer doet dat in ons Centrum in Lelystad of
Zoetermeer, of wij begeleiden de behandeling in zijn omgeving.
Mijnheer kan de multidisciplinaire behandeling starten, zonder dat het nodig is de
uitslagen van eventuele vervolgonderzoeken af te wachten. De afspraken voor de eerste serie
behandelafspraken worden over enige weken gemaakt, om de start van de medicatie te kunnen
volgen.
Datum en soort vervolgactie:
Als er vervolgafspraken gepland moeten worden, dan wordt hiertoe vanzelf door onze afdeling
Planning contact met de patiënt opgenomen. Over onze multidisciplinaire behandeling ontvangt
mijnheer na enige weken per e-mail bericht. Als mijnheer eerder wil starten,
meldt hij dat via coach@xxx
Hoogachtend,
internist
VermoeidheidCentrum Nederland b.v.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal wel weer niet gezegd mogen worden, maar jij wil wel erg graag iets mankeren om vervolgens in de praktijk aan te kunnen tonen dat je er geen last van hebt.
Ik vraag me af wat je er mee denkt te bereiken je medische rapporten en gegevens hier neer te zetten. Ik vind het in ieder geval niet verstandig. Er zitten hier geen dokters die zullen reageren.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ T.S.

Je bent wel heel duidelijk niet goed bij je hoofd om je gehele medische dossier hier op het forum te gooien!

En verder zeg ik:

BOEIE!

:-p

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste student538,

Ik heb het al snel gelezen.
Ik probeer vanavond hier aandachtig naar te kijken.
Alle waarden kan ik niet lezen, maar de conclusies wel. Ik ga mijn best doen om te begrijpen waar die extreme vermoeidheid vandaan komt en hoe we dat kunnen oplossen.

Want ik weet uit ervaring hoe extreme vermoeiheid je beperkt in je dagelijks leven en je werk en hoe erg dat kan zijn.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op zondag 1 jul 2012, 16:27: Beste student538,

Ik heb het al snel gelezen.
Ik probeer vanavond hier aandachtig naar te kijken.
Alle waarden kan ik niet lezen, maar de conclusies wel. Ik ga mijn best doen om te begrijpen waar die extreme vermoeidheid vandaan komt en hoe we dat kunnen oplossen.

Want ik weet uit ervaring hoe extreme vermoeiheid je beperkt in je dagelijks leven en je werk en hoe erg dat kan zijn.

@ Trendspray,
Jeetje ben je dokter? Knap dat je hieruit anders zonder doktersopleiding, conclusies kan trekken!

@TS ten eerste vraag ik mij af of het gezond is om je hele dossier hier op internet te knallen. Daarnaast vraag ik mij af of jij niet heel erg doorslaat in bepaalde dingen.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil ook niemand, echt helemaal niemand adviseren eens op naam van TS te Googlen....

Niet doen hoor! Zo jong en dan al zoveel problemen meegemaakt...je zou het bijna gaan geloven...

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dcz...............

Tjeetje inderdaad, lijkt de wandelende klaagmuur wel.....

Snap nu ook waarom UWV hem niet serieus neemt...

ve
door verwijderd - Jul 1, 2012 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, en het meest vervelende is dat hij helemaal niet op zoek is naar antwoorden maar op behoorlijk irritante wijze bevestiging zoekt van zijn eigen zielige gelijk...
Als je hem dat niet geeft dan krijg je een partij verschrikkelijke bagger over je heen dat niemand begrijpt hoe zielig hij is...

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 06:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op zondag 1 jul 2012, 16:27: Beste student538,

Ik heb het al snel gelezen.
Ik probeer vanavond hier aandachtig naar te kijken.
Alle waarden kan ik niet lezen, maar de conclusies wel. Ik ga mijn best doen om te begrijpen waar die extreme vermoeidheid vandaan komt en hoe we dat kunnen oplossen.

Want ik weet uit ervaring hoe extreme vermoeiheid je beperkt in je dagelijks leven en je werk en hoe erg dat kan zijn.

Mede-studentje??? :-p

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 07:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan vraagsteller

U kunt aan de redactie verzoeken de bijdragen met daarin uw persoonlijke gegevens te verwijderen door op:
"waarschuw redactie" te drukken.

Op dit openbare forum kan men u niet helpen uw probleem op te lossen.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op maandag 2 jul 2012, 07:37: Aan vraagsteller

U kunt aan de redactie verzoeken de bijdragen met daarin uw persoonlijke gegevens te verwijderen door op:
"waarschuw redactie" te drukken.

Op dit openbare forum kan men u niet helpen uw probleem op te lossen.

Zinloze actie. Die persoonlijke gegevens heeft hij al overal op het internet gezet. Er is alleen nog niets bekend over zijn stoelgang.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Er is alleen nog niets bekend over zijn stoelgang.......

Jazeker wel! Last van obstipatie, las ik ergens.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling:
• Tractus pulmonalis: kortademig bij inspanning;
• Tractus digestivus: obstipatie;
• Tractus urogenitalis: vaak plassen;

Wel beter lezen, winterman!;-)

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al eerder heb geschreven dat ik autisme heb, wellicht sla ik ergens in door. Dat zou dan moeten blijken. De rapportage rapport heb ik anoniem gemaakt De reden dat ik dit ook heb laten plaatsen is dat mensen ook kunnen zien hoe de denkwijze is bij het UWV.

De problemen worden hier gebagatelliseerd op een niet leuke manier vind ik. Ik heb helaas een beperking om met conflicten te kunnen omgaan, en dat zie ik hierin terug.

Het zal wel weer niet gezegd mogen worden, maar jij wil wel erg graag iets mankeren om vervolgens in de praktijk aan te kunnen tonen dat je er geen last van hebt.

@ Winterman: Dus ik wil graag dat ik iets mankeer? Dus jij zegt dat ik gaan autisme heb? Dus als mensen bij jouw langskomen zijn ze gelijk genezen?

Meer informatie over vermoeidheid:

http://www.ncpn.nl/archief/2004/20/svisser3.htm

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

empyria schreef op zondag 1 jul 2012, 14:53: @ T.S.

Je bent wel heel duidelijk niet goed bij je hoofd om je gehele medische dossier hier op het forum te gooien!

En verder zeg ik:

BOEIE!

:-p

Dit figuur schrijft ook het hele Tros Radar forum vol. Met ellenlange stukken. De goede man mankeert volgens mij maar één ding en dat is dat hij ziekelijk om aandacht vraagt.
Niet reageren, op geen enkele van zijn topics, is het beste. Bij Tros Radar zijn ze hem ook al zat.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op maandag 2 jul 2012, 11:32:
Wel beter lezen, winterman!;-)

Mea culpa.

Dat vond ik net iets teveel. ;)

student538 schreef op maandag 2 jul 2012, 15:06:
De problemen worden hier gebagatelliseerd op een niet leuke manier vind ik. Ik heb helaas een beperking om met conflicten te kunnen omgaan, en dat zie ik hierin terug.

Zal best. Daar zullen meerdere jaren helpdesk en klantenservice geen verandering in hebben gebracht.

Of jij wel of geen autisme hebt weet ik niet. Ik ben geen arts. Ik constateer slechts dat jij wel erg graag iets wil mankeren en dat dat niet strookt met wat je doet. Iemand die niet met conflicten om kan gaan en dan steeds werkzaamheden verricht waarbij hij telefonisch contact heeft met klanten, die geregeld ook boos / geïrriteerd en soms agressief zijn, werkzaamheden die gelet op zijn beperkingen niet ideaal zijn. Daarbij ook nogal eens wisselingen van de afdeling, werkgever (immers steeds via uitzendconstructie werkzaam) hetgeen ook voor cliënt stresserend is (gebaat bij voorspelbare werksituatie).???

Dat is trouwens wel door een arts geconstateerd.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

student538 schreef op maandag 2 jul 2012, 15:06: Zoals ik al eerder heb geschreven dat ik autisme heb, wellicht sla ik ergens in door. Dat zou dan moeten blijken.

Wat mij betreft sla je zeker door in het zoeken naar en focussen op (obsessie) allerlei kwalen. Wie zo als jij bezig is met het 'observeren' hoe gauw je moe bent, en hoe lang enz. enz. wordt vanzelf moe als 'ie het nog niet was. Wat kost het ook aan energie, dat geklep naar de doktoren en het geneus op internet.
Wat mij betreft zou het goedkoper zijn voor iedereen en jou misschien een stuk rust geven, als je 'gewoon' helemaal afgekeurd wordt en naar believen mag werken.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste ben ik natuurlijk geen arts anders was ik een hele slechte geweest als ik de waarden van een bloedonderzoek niet kon lezen. (de gemiddelde waarden staan er achter tussen haakjes, zodat zelfs een leek wel kan begrijpen dat de uitslag goed of slecht is).
Wat ik bedoelde was dat ik de conclusie van de arts wel kan lezen, net zoals jullie.

Uit Uw uitvoerige bloedonderzoek blijkt dat er niet echt iets is gevonden, wat Uw vermoeidheid kan verklaren.
VitB12 tekort had U niet en vit D is wel belangrijk maar verklaart de vermoeidheid niet.
(Er staan een aantal "foutjes" in, maar ik denk dat deze 'foutjes niet in het origineel staan, maar bij het overtypen ontstaan zijn).

Het probleem van student538 is volgens mij dat door zijn (soms extreem) vermoeidheidsklachten hij niet kan werken zoals hij zou willen.
UWV en reintergratiebedrijf hebben andere belangen, dus daar heeft student538 niet veel aan.

Als ik het goed begrijp zorgt het vermoeidheidscentrum sinds 29 dec. 2011 voor de juiste inzet voor begeleiding.
Daar is ervaring en dat is wat U nodig hebt.

Student 538: wat en ander ook zegt gebruik alleen dat wat U nodig hebt.
Van alles wat ik schrijf gebruik alleen dat wat U nodig denkt te hebben en gooi de rest in de "prullenbak"

Autisme, ADHD bestaat denk ik wel maar ik denk dat tegenwoordig in heel veel gevallen er maar een stempel autisme, ADHD op gedrukt wordt om er maar iets op te stempelen.

Ik vind ook dat er nooit alleen onderzoek gedaan mag worden door een psycholoog die vervolgens een diagnose autisme, ADHD ect. stelt, zónder eerst een onderzoek van een huisarts en/of specialist.
Dit om een lichamelijke ziekte, aandoening of kwaal uit te sluiten.

Ik ben van mening dat U beter de stempel autisme even weg kunt doen en het eens met het logisch verstand kunt bekijken, omdat je daar vind ik verder mee komt.

Uit uw verhaal kan ik begrijpen dat U veel denkt. Te veel denken is niet goed, vergelijk het maar met te veel eten.
Ik wil adviseren om een balans te vinden. Als U veel wil of moet nadenken op een dag, zorg er dan ook voor dat U die dag "licht verteerbare kost" krijgt, m.a.w. kletspraat, humoristisch verhalen, ect.
Omdat er tijdens onderzoeken geen stress, angst en depressieve stoornissen zijn gevonden, denk ik dat er te veel activiteit in Uw hersenen is, waar Uzelf de oorzaak van kunt zijn.
Zoekt U als U tijd en energie en interesse heeft eens op internet naar de neurotransmitters glutamaat, GABA, serotonine en cortisol.

Om melatonine te maken moet er rust in Uw lichaam en geest (het denken, voelen en willen) zijn. Dus ruim voor het slapen moet er voldoende rust, ontpanning zijn.

Uw werk bij de post kan daarbij ook van pas komen. Als het bezorgen van de post U goed geleerd is, weet U dat U elke bundel post moet 'afduimen'. U moet elke adres hierbij lezen, dus kerkstraat 1, kerkstraat 3, kerkstraat 5 ect. Als het goed is moet kunt U er geen andere gedachtes op na houden..
(ik heb zelf ruim 7 jaar als postbode gewerkt en weet dat er toen de postbezorger zijn intrede maakte, er ontzettend met tijd is "geknoeid": veel en veel minder tijd om iemand goed in te werken en bovendien is er vaak tijd van een wijk weggehaald, zodat het zelfs voor een ervarene postbode niet te doen was laat staan voor een nieuwkommer. Dus dat U 4 uur doet waar 2 uur voor staat hoeft niet aan U te liggen.
Het buiten zijn heeft ook een goede invloed op de neurotransmitters.

Te veel willen is ook niet goed. Als U zich beperkt tot alleen iets willen wat goed voor een ander is en goed voor Uzelf is het al goed.

Perfectiomisme is een veeleisend streven, wat veel energie kost en nergens voor nodig is. Altijd tienen willen halen is onnodig en ook onmogelijk. Een 8 is ook al goed, en soms als het niet anders kan is een 6 ook nog steeds voldoende. Snapt U wat ik bedoel.

Doe het werk waar U zich goed bij voelt.
U hoeft dit werk niet perfect te kunnen, U bezit denk ik voldoende capiciteiten om te leren en beter te worden. Bovendien is het toch nog steeds: oefening baart kunst..
Ik heb ergens gelezen dat U geadvisserd is dat U het beste alleen kunt werken en volgens mij vind U dat ook.
Lijkt me zeer onverstandig. Als U in de omgang met mensen problemen ondervind is dat iets wat U juist zoveel mogelijk zou moeten opzoeken, vind ik omdat je er dan met de tijd beter in wordt.
Ook hier geldt toch: oefening baart kunst?

Student doe het rustig aan.

Ik ben ook al lang geen student meer, maar heb de afgelopen 2 jaar voor het eerst van mijn leven ondervonden wat het is om elke dag moe te zijn en zelfs vele maanden extreem moe. De oorzaak is al een tijd bekend en het gaat nu goed.
Maar ik weet wel hoe verschrikkelijk moeilijk het is om van heel actief opeens bijna niets meer te kunnen.

Kijk ook of U het UWV nu wel echt nodig hebt. Als U het kan redden met het inkomen van U en van Uw partner moet dat genoeg zijn.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor uw schrijven. Daar heb ik iets aan, aan de andere reacties heb ik niets, dat maakt me alleen maar depressiever! Ik moet eerlijk zeggen dat ik met de bovenstaande reacties me boos maakt van binnen. Er wordt dan zelfs een ander forum er bij gehaald. Mensen hebben helaas vooroordelen en maken daarop aannames die vervolgens helemaal niet waar zijn. Ik doe er alles aan om die vermoeidheid weg te kunnen krijgen. Naar dure orthomoleculair arts geweest. Daarnaast heeft van alles wat ik geprobeerd heb, fysiotherapie het meeste geholpen. Bleek dat ik steeds gespannen zat. Dit kost ook enorm veel energie.

Met CVS bemerk ik dat mensen daar veel over te zeggen hebben en dit niet serieus nemen. Meeste heb ik gehad aan een psychiater die aangaf dat het ook een beleving is, de moeheid. Dat heeft mij ook weer op weg geholpen, neemt niet weg dit geen ernstig probleem kan zijn.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

U wordt begeleid door het vermoeidscentrum. Hoe gaat dat?

Vermoeidheid is volgens mij geen beleving, want als dat waar zou zijn zou U niet echt moe zijn, maar alleen maar denken dat U moe was.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, niet goed gelezen, U schreef ook een beleving.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

student538 schreef op maandag 2 jul 2012, 21:14: Bedankt voor uw schrijven. Daar heb ik iets aan, aan de andere reacties heb ik niets, dat maakt me alleen maar depressiever! Ik moet eerlijk zeggen dat ik met de bovenstaande reacties me boos maakt van binnen. Er wordt dan zelfs een ander forum er bij gehaald. Mensen hebben helaas vooroordelen en maken daarop aannames die vervolgens helemaal niet waar zijn. Ik doe er alles aan om die vermoeidheid weg te kunnen krijgen. Naar dure orthomoleculair arts geweest. Daarnaast heeft van alles wat ik geprobeerd heb, fysiotherapie het meeste geholpen. Bleek dat ik steeds gespannen zat. Dit kost ook enorm veel energie.
Met CVS bemerk ik dat mensen daar veel over te zeggen hebben en dit niet serieus nemen. Meeste heb ik gehad aan een psychiater die aangaf dat het ook een beleving is, de moeheid. Dat heeft mij ook weer op weg geholpen, neemt niet weg dit geen ernstig probleem kan zijn.

Ja, begrijpelijk, trendspray praat in jouw straatje.

Student 538: wat en ander ook zegt gebruik alleen dat wat U nodig hebt.
Van alles wat ik schrijf gebruik alleen dat wat U nodig denkt te hebben en gooi de rest in de "prullenbak"

En weer iets om de aandacht, tijd en energie ( die ts nu juist niet heeft)
op te richten.

Zoekt U als U tijd en energie en interesse heeft eens op internet naar de neurotransmitters glutamaat, GABA, serotonine en cortisol. TS is nu juist de hele tijd zo moe, maar hiervoor misschien niet.

Alle tijd die TS heeft besteed aan googelen, onderzoeken zus, onderzoek zo e.d. had ook besteed kunnen worden aan wandelen, fietsen, tuinieren, klussen, fröbelen, weet ik veel, en dat niet van te voren al bedenken of hij daar te moe voor is/kan worden enz.
Ook van niks doen kun je heel moe worden.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees net de reactie van Jolijn nr. 2.
Waar haalt jij deze kennis vandaan en heb je ook de ervaring met extreme vermoeidheid?
En hoe krijg je het voor elkaar om helemaal afgekeurd te worden?

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

student538 schreef op maandag 2 jul 2012, 21:14: Bedankt voor uw schrijven. Daar heb ik iets aan, aan de andere reacties heb ik niets, dat maakt me alleen maar depressiever!

Ja natuurlijk. En daarom ga jij je probleem niet op 1, maar op meerdere forums uitgebreid bespreken en in discussie met de mensen die reageren. Dat is volkomen logisch.

Met al je acties weerspreek jij keer op keer wat je meent te mankeren.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op pagina 2 lees ik nog meer. Ik zie het nut hier niet van.
Wat een etterbakken, zeg!

Student heeft wisselende vermoeidheids niveau's.

En dat wandelen, fietsen. Dat doet hem inderdaad goed.

Maar het belangrijkste is dat hij van zijn (soms extreme) vermoeidheid af wil, zodat hij beter in staat is om te gaan werken en natuurlijk in zijn dagelijks leven niet meer beperkt hierdoor wordt.

En dan heb je het UWV nog.

Probeer daar eens naar te kijken, nu je hier toch jouw tijd en jouw energie in steekt!

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Student schrijft dat hij vanaf 1995 vermoeiheidsklachten heeft!
Dat zijn 7 jaren!

Denken jullie niet dat dit vreselijk moeilijk kan zijn voor een mens?

Omdat het wissellend is denk ik dat er een of meerdere oorzaken zijn waarom het soms beter en soms slechter met hem gaat.

Dus denk even met hem mee.
Je hoeft niet altijd een arts te zijn om de oorzaak te vinden.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op maandag 2 jul 2012, 22:14: Ik lees net de reactie van Jolijn nr. 2.
Waar haalt jij deze kennis vandaan en heb je ook de ervaring met extreme vermoeidheid?
En hoe krijg je het voor elkaar om helemaal afgekeurd te worden?

Ik heb geschreven dat wat mij betreft TS afgekeurd mag worden en dat is niet iets wat je 'voor elkaar kunt krijgen' vlgs mij. Maar van mij mag het UWV hem 'afschrijven', heeft hij daar geen omkijken meer naar.
Nee, ik heb geen ervaring met extreme vermoeidheid, dwz niet meer dan wat er over te lezen, horen enz. is. Wat zijn de criteria voor extreme vermoeidheid?
Kennis? Het is mijn mening, oa gebaseerd op de vele lezingen van TS en mijn nuchterheid.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geestelijke stress (je té druk maken) kan veroorzaakt worden door te veel denken, te veel voelen en te veel willen.

@Trendspray, bovenstaand van jou, komt overeen met dit van mij:

Wat mij betreft sla je zeker door in het zoeken naar en focussen op (obsessie) allerlei kwalen. Wie zo als jij bezig is met het 'observeren' hoe gauw je moe bent, en hoe lang enz. enz. wordt vanzelf moe als 'ie het nog niet was.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op maandag 2 jul 2012, 22:41: Student schrijft dat hij vanaf 1995 vermoeiheidsklachten heeft!
Dat zijn 7 jaren!

Ach ja. 7 hele jaren. En dan nog een stuk of 10 er bij.

Het UWV schrijft geen mensen af, alleen omdat zij dat graag willen.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 06:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je 't mij vraagt is MPS (multiple personality syndrome) ook aan het lijstje van mankementen van Student 538 toe te voegen.

TrendSpray?

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als in die 7 jaren geen lichamelijke oorzaak voor de klachten gevonden is, lijkt mij begeleiding door psychiater of psycholoog een overweging waard.

Zeker ook gezien het feit dat alle GD's op openbare forums gezet wordt.

trend spray schreef op maandag 2 jul 2012, 22:41: Student schrijft dat hij vanaf 1995 vermoeiheidsklachten heeft!
Dat zijn 7 jaren!

Denken jullie niet dat dit vreselijk moeilijk kan zijn voor een mens?

Omdat het wissellend is denk ik dat er een of meerdere oorzaken zijn waarom het soms beter en soms slechter met hem gaat.

Dus denk even met hem mee.
Je hoeft niet altijd een arts te zijn om de oorzaak te vinden.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op dinsdag 3 jul 2012, 08:44: Als in die 7 jaren geen lichamelijke oorzaak voor de klachten gevonden is, lijkt mij begeleiding door psychiater of psycholoog een overweging waard.

Misschien moet jij ook even leren rekenen. Van 1995 tot nu is geen 7 jaar.

Het is 17 jaar.

Levert dat nog andere verwijzingen op?

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Trendspray,

ik vind je wel erg kort door de bocht:

Autisme, ADHD bestaat denk ik wel maar ik denk dat tegenwoordig in heel veel gevallen er maar een stempel autisme, ADHD op gedrukt wordt om er maar iets op te stempelen.

Met ADHD kan ik het nog enigzins begrijpen, maar als het om echte autisme gaat is dat goed vast te stellen door een psychiater of psycholoog.

Ik vind ook dat er nooit alleen onderzoek gedaan mag worden door een psycholoog die vervolgens een diagnose autisme, ADHD ect. stelt, zónder eerst een onderzoek van een huisarts en/of specialist.
Dit om een lichamelijke ziekte, aandoening of kwaal uit te sluiten.

Dus je mag pas onderzoek gaan doen naar ADHD of autisme als alle andere factoren zijn uitgesloten? Die redenatie begrijp ik totaal niet.

Ik ben van mening dat U beter de stempel autisme even weg kunt doen en het eens met het logisch verstand kunt bekijken, omdat je daar vind ik verder mee komt.

Er zit echt geen knop op TS, om even zijn autisme uit te schakelen, dit geeft aan dat je er totaal geen verstand van hebt.

Verder is de goed bedoelde kletspraat een relaas van eigen invalshoeken en aannames.

Ik heb ergens gelezen dat U geadvisserd is dat U het beste alleen kunt werken en volgens mij vind U dat ook.

Dus TS vind het, er is geadviseerd om solistisch te werken, maar dan....

Lijkt me zeer onverstandig. Als U in de omgang met mensen problemen ondervind is dat iets wat U juist zoveel mogelijk zou moeten opzoeken, vind ik omdat je er dan met de tijd beter in wordt.
Ook hier geldt toch: oefening baart kunst?

Het gaat om iemand met autisme!!!!!!

TS heeft hulp nodig om zijn leven op een goede en zinvolle manier in te vullen. Het beste is om inderdaad hulp te gaan zoeken in de geestelijke gezondheidszorg en niet naar deze 'goed' bedoelde adviezen te gaan luisteren.

Goed bedoeld, maar raken kant noch wal!

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het lezen van de (nu 4) pagina's dacht ik eerst aan firbomyalgie, met name kijkend naar de spierproblemen. Maar dit lijkt onderzocht te zijn. De vermoeidheid blijft. Heeft de huisarts niet gekeken naar de mogelijkheid of er sprake is van het Chronisch Vermoeidheid Syndroom? Ook hierbij komen klachten voor zoals vermoeidheid terwijl u pas hebt geslapen, hoofdpijn, spierpijn, keelpijn, enzovoort.
Het probleem wil dat de gedachte is dat - en nu kort ik het even af - CVS alleen mij meisjes/vrouwen voorkomt waarbij de diagnose zo rond de pubertijd wordt gesteld. Niets is minder waar: ook jongens kunnen dit krijgen. Maar goed, dit topic gaat niet over het stellen van een anamnese maar om de vraag wat de UWV zal doen.

Een Wajong uitkering zit er niet meer in. De beoordelaars van de UWV zijn afhankelijk van de informatie die bijvoorbeeld de arts geeft die de (her)keuring uitvoert. Dit wil dus zeggen dat de beoordelaars zich niet altijd inlezen (lees: dus ook inleven) in de situatie. Kunnen we ook niet verwachten. Wel wijst alles in dit forum er op dat er sprake kan zijn van een gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid. De verzekeringsarts van de UWV en een 'arbeidsdeskundige' (mooi woord eigenlijk) beslissen in hoeverre lichamelijke arbeid verricht kan worden. Een en ander is geregeld in de Wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen. Misschien dat de UWV - ondanks de bezuinigingen- u hier meer over wil vertellen.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Tot nu toe heb ik altijd zelf gekozen voor parttime banen. Ik ben tevreden hetgeen ik nu doe alleen werk ik te weinig aantal uren omdat ik geen meer uren kan krijgen bij de post. Om meer geld te kunnen verdienen heb ik gekozen om naast schoonmaakwerk ook de ochtendkrant er bij te doen. De vermoeidheidsklachten zijn er nog steeds, alhoewel sommigen van mening zijn dat ik mij aanstel en de boel zit te bedonderen. Jammer dat dit het uitgangspunt is. De conclusie die hier getrokken wordt is dat ik gewoon aan het werk kan gaan. Misschien ga ik dat wel proberen om 40 uur in de week te gaan werken. Dan moet ik maar toegeven dat ik maar moet stoppen met de post omdat dit andere banen tegenhoudt in verband met opzegtermijn. De ene dag kan ik me wel degelijk fit voelen en is er niets aan de hand terwijl de andere dag ik super moe ben.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Student:

Als U Uw vermoeidheid niet onder controle heeft, gaat het volgens mij niet lukken om een 40-urige werkweek te maken.
Ik kan wel begrijpen dat U dat wilt gaan doen, maar reeel vind ik het niet.

Ik hoop dat het team van het vermoeidheidscentrum verbetering in Uw situatie kan brengen, maar het is en blijft belangrijk dat U die mensen de juiste informatie geeft

Ik hoop ook dat het U lukt om een beter inzicht te krijgen, in wat het is, wat U zo vermoeid maakt.

Ik geloof niet dat Uw een autist bent. (ik bedoel hiermee niet dat ik U niet geloof).

ve
door verwijderd - Jul 3, 2012 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ trend spray:

Om welke reden gelooft u niet dat ik autistisch zou zijn? Je hebt er meerdere vormen van, en voor iedereen is het weer wat anders. Ik heb een GAF score (DSM) van 50. Dus er zijn wel wat problemen enzo.

Men stelt dat hier geen artsen op het forum zijn. Zou mooi zijn dat deze mensen ook in de discussie zouden willen mengen. UWV gaat er momenteel wel vanuit dat ik 28 uur (ik werkte hiervoor 28 uur) kan gaan werken.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg de indruk dat U denkt dat ik U niet geloof of niet serieus neem. Maar dat is absoluut niet het geval.

Ik heb gewoon een andere mening als het gaat om psychische aandoeningen.
Het gaat niet om U persoonlijk.
Om het nog duidelijker te maken: ik geloof niet wat in het algemeen door psychologen en psychiaters aangenomen en benoemd wordt als zijnde autisme met de daarbij behorende behandeling.

Een echte autist is voor mij iemand waar je niet of nauwelijks contact mee kan krijgen, en die dat al heeft vanaf de geboorte.
Niet iemand waar ergens in zijn/haar leven iets mis (of veel mis) is gegaan en wiens leven daarom niet vlekkeloos verloopt.
(dit is mijn mening ingekort)

Maar als het gaat om de algemene opvattingen over autisme, dan zegt de internist van het VCN, CV (dit is een feit, dus helemaal waar, geen discussie over mogelijk)! met waarschijnlijk autimse.
Een psycholoog zegt dat U autisme hebt en ook het UWV erkend dat U een autisme stoornis heeft. U bent het ermee eens en gelooft dit ook.

Ik denk daar anders over.

Neemt niet weg dat U problemen heeft. Maar ik geloof dat Uw problemen op te lossen zijn door anders te gaan denken.

Ik ga proberen om een mening van een hele goede arts hierover te krijgen. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dit lukt en hoe lang het duurt. Maar als het mij lukt laat ik het U weten.

A.s. donderdag ga ik voor het eerst naar een ...arts en een arbeidsdeskundige? Duurt 2 uur staat er in de brief. Als U nog een vraag heeft voor deze, laat het mij dan vandaag nog weten.

Een arts zult U waarschijnlijk hier op dit forum niet aantreffen, maar misschien is er een forum waar studenten geneeskunde actief zijn.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar waarom gelooft u hier niet in? Er worden ook veel verkeerde diagnoses gesteld volgens een psychiater. Ik heb inderdaad gesprek met re-integratie bureau + arbeidsdeskundige. Ik heb bijvoorbeeld het overlijden van m'n broer in mijn eentje verwerkt. Kon daar met niemand over praten, nu heb ik de behoefte ook niet zo zeer omdat er maar weinig mensen zijn die weten wat dat is en hoe ik dat beleeft heb. Iemand die je aanvult en de juiste vragen weet te stellen in deze. Ik ben op zoek naar iemand die me goed kan begeleiden en daarin kan ondersteunen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trendspray,

Ik denk dat je nu even heel snel moet gaan stoppen:

Ik ga proberen om een mening van een hele goede arts hierover te krijgen. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dit lukt en hoe lang het duurt. Maar als het mij lukt laat ik het U weten.

Met informatie vanaf een site, ik hoop dat TS dit toch niet serieus gaat nemen....Dokters die diagnoses van een site gaan nemen, of uit informatie van derde, lijkt mij zeer sterk.

@student538, neem even contact op met de GGZ en niet naar deze beunhaas hier boven....

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 00:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Student538.

Ik geloof dat een mens bestaat uit een lichaam en een geest.

Kort:
Ik denk dat bij een lichamelijke ziekte, aandoening of kwaal, de oorzaak gevonden kan worden in het lichaam.

Ik denk dat bij een geestelijke ziekte, aandoening, kwaal, de oorzaak gevonden kan worden in de geest.
(Met geest bedoel ik het denken, het voelen en het willen van een mens).

Dus vind ik het logisch, dat als je weet wat er fout gaat in het denken, voelen, willen van een mens, dat mens dat kan veranderen.
En dat druist dan o.a.in, tegen de algemene opvatting van de psychologie dat autisme niet te genezen zou zijn.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 00:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al eerder aangaf..

Volgens mij is TS 538 hier voornamelijke met zijn alter ego trendspray aan het o.h-en...

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga vragen aan de redactie deze topic te sluiten.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 06:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zoekster,

Is het niet beter, om dat eerst aan de topic starter Student538 te vragen?
Ik vind, omdat hij deze topic begonnen is, hij ook de kans moet krijgen om hem af te sluiten.

Daarna kun je altijd nog de redactie vragen om deze topic te sluiten.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 07:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het geeft een leuk kijkje in de menselijke geest. Hulp is m.i. nodig maar niet op dit forum.

empyria schreef op donderdag 5 jul 2012, 00:16: Zoals ik al eerder aangaf..

Volgens mij is TS 538 hier voornamelijke met zijn alter ego trendspray aan het o.h-en...

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 08:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 5 jul 2012, 00:24: Ik ga vragen aan de redactie deze topic te sluiten.

Huh? Staat er een grote vent bij u in de kamer die u dwingt dit topic te volgen ofzo?
U zou eens een goed boek kunnen lezen ,een slecht mag eventueel ook, ipv te gaan bepalen of iets al dan niet verwijderd dient te worden.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Excuses, "verwijderd" moet zijn 'gesloten".

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trendspray, de redactie bepaaald of een topic wordt gesloten niet TS, en ik bepaal het ook niet. Als de redactie het niet met me eens is, dan blijft dit topic gewoon doorgaan. Dan kun je verder met het geven van medische adviezen aan TS.

@marnix1, wederom, ik bepaal niet of een topic wordt gesloten of verwijderd, dat bepaalt de redactie. Maar als hier medische adviezen worden gegeven, dan heeft het niets meer van doen met een consumentenvraag. Erger nog vind ik het als die medische adviezen worden gegeven door iemand die er niet voor heeft doorgeleerd.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn rondom mijn problematiek geen medische oplossing en ik ben uit gedokterd.

Mogelijkerwijze kan de vermoeidheid verder brengen via dit centrum:
http://www.biologischmedischcentrumbmc.nl/

Ik heb sterk wisselende energie niveau's. Het is prima dat het UWV mij goed wil keuren, maar als ik bij een werkgever 40 uur ga werken en ik kan het tempo niet bijbenen (productie werk) dan ben ik minder productief. Bij mijn laatste werkgever kreeg ik méér pauze's maar de vraag is of elke werkgever dat wel wil geven om mij meer rustpauze's te geven. Maar goed, als het UWV steeds van mening blijft dat er niets aan de hand is dan ga ik daar ook vanuit en ga ik gewoon baan maar nemen en zie wel waar het schip strand. Ik doe mijn best en ga uit van het principe dat je dient te werken naar mijn geloofsovertuiging.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een openbaar forum als kassa kan u hier niet bij helpen.

student538 schreef op donderdag 5 jul 2012, 12:36: Er zijn rondom mijn problematiek geen medische oplossing en ik ben uit gedokterd.
.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie zegt dat die niet kan helpen? Op een ander forum gaf iemand maar een kleine tip die voor mij heel veel betekenis had. Helaas helpt een psychiater mij ook niet veel verder. Doorvragen bij mij is een groot belang en met ASS is het voor mij soms erg lastig om tot een goed antwoord te kunnen komen. Ik wil dan ook dat er iemand bij me is om me verder op weg te helpen. Dus een forum als deze mij niet verder kan helpen ben ik deels mee oneens.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeg dat een forum als kassa u niet kan helpen. Dit is geen "ander forum".

student538 schreef op donderdag 5 jul 2012, 13:05: Wie zegt dat die niet kan helpen? Op een ander forum g

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

"het forum kassa" helpt me niet, maar wel de mensen er achter. De mensen die nare opmerkingen hebben helpen me zeer zeker niet verder. Ik heb allang genoeg nee gehoord terwijl ik verder ging zoeken er toch wel dingen waren die me wel degelijk konden helpen in andere dingen die voor een oplossing zorgden. Alleen je moet net de juiste persoon treffen.

Mijn oudste broer heeft naar alle waarschijnlijkheid zelfmoord gepleegd, wellicht ook antwoord als "we kunnen u niet verder helpen" dus zoek het zelf maar uit. Ik heb autisme en wil daar zo goed mogelijk mee om leren gaan. Ik zie me niet iemand met een beperking maar met een uitdaging. Iemand sprak over een plafond, dat je kunt halen. Ik kijk niet naar plafond maar naar de hemel. Ik heb een IQ van 87 en toch is het me gelukt om de Mavo in één jaar te doen en een deel van de Havo gedaan. Vervolgens MBO niveau 2, en MBO+. En 46 studie punten op 't HBO. Ik kom van aan VSO/MLK school waar me altijd werd verteld wat ik NIET kon. Toen ik verder wilde gaf de adjunct directeur aan dat hij wel op de helikopter wilde gaan vliegen maar dat niet haalbaar was voor hem. Ik wilde toen graag naar het MBO toe.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ student538

Helaas helpt de redactie van deze site u niet door al uw gegevens die u hier neer gezet heeft te verwijderen.

Dit is een openbaar forum waarbij Jan en alleman mee leest. Lijkt mij geen goede plek om uw dossier op te planten.

Misschien kan een deskundige u begeleiden in werk- en thuis situatie.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op donderdag 5 jul 2012, 17:24: @ student538

Helaas helpt de redactie van deze site u niet door al uw gegevens die u hier neer gezet heeft te verwijderen.

Dat is ook volkomen zinloos. Hij kiest er voor zijn dossier op meerdere openbare forums te planten. Zijn keus, zijn verantwoording.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 5 jul 2012, 17:36:
tdehond schreef op donderdag 5 jul 2012, 17:24: @ student538

Helaas helpt de redactie van deze site u niet door al uw gegevens die u hier neer gezet heeft te verwijderen.

Dat is ook volkomen zinloos. Hij kiest er voor zijn dossier op meerdere openbare forums te planten. Zijn keus, zijn verantwoording.

Ach wat!

Het is toch allemaal lariekoek!

Eén groot fantasieverhaal, een online spelletje!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

student538 schreef op donderdag 5 jul 2012, 17:12: . Iemand sprak over een plafond, dat je kunt halen. Ik kijk niet naar plafond maar naar de hemel. Ik heb een IQ van 87 en toch is het me gelukt om de Mavo in één jaar te doen en een deel van de Havo gedaan. Vervolgens MBO niveau 2, en MBO+. En 46 studie punten op 't HBO. Ik kom van aan VSO/MLK school waar me altijd werd verteld wat ik NIET kon. Toen ik verder wilde gaf de adjunct directeur aan dat hij wel op de helikopter wilde gaan vliegen maar dat niet haalbaar was voor hem. Ik wilde toen graag naar het MBO toe.

Ik vind dit bericht van U heel waardevol voor jonge mensen, die zulke uitspraken nu nog van docenten en/of ouders/verzorgers te horen krijgen.
Ik vind deze 2 groepen (naast een arts, politie en evt. een geestelijke) de belangrijkste mensen in het leven van een kind/jong mens, omdat een jong mens afhankelijk is van deze mensen. Een kind gelooft (aannemen als zijnde waar) veel van wat ouders en docenten hun zeggen.
Verkeerde uitspraken kunnen heel lang blijven hangen.

En voor U student538, heel goed gedaan!

"Ik kijk niet naar het plafond, maar naar de hemel". Prachtige uitspraak, dank u wel.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan! Volgens mijn psycholoog kon dat niet: IQ van 87 en dan Mavo doen en deel van het HBO behalen. Dit is nu een voorbeeld van denken in etiketten. We willen graag standaard kaders hebben waarin iedereen ingestopt kan worden en te bepalen wat de (on)mogelijkheden daar in zijn. Het blijkt dat ik wat langzamer ben dan andere mensen in het denken. Ik had wel het goede antwoord maar steeds te laat. IQ is ook verbonden aan tijd. Nu ik op school wat meer de tijd kreeg tijdens het examen kon ik het wel prima halen. Zo had ik een verhaal gelezen dat iemand totaal niet goed was in een bepaald vak die kon hij niet er in krijgen. Hij ging in plaats van het WVO om die reden naar een VSO school. Ik denk dat dit geen goede keuze is. Je dient het onderwijs aan te passen en aan te sluiten op diegene wat voor hem of haar goed is.

Mij hielden ze op MLK/VSO school omdat ik sociaal kwetsbaar zou zijn. Maar er was niemand die eens daadwerkelijk met mij ging praten. Ik kwam niet voor me zelf op. Dat had zo zijn reden: Ik dacht aan de Bijbel tekst: Als je geslagen wordt moet je de linker wang toekeren, ik begreep deze tekst dat je dan gewoon maar in elkaar moest laten slaan. De docenten dachten dat ik niet assertief was en niet voor mezelf kon opkomen. Dat kon ik dus wel maar deed dat niet. Daarom vind ik het ook BELANGRIJK dat er goed doorgevraagd wordt naar de motieven. En niet alleen even op de gang klein gesprekje aanknopen en daarop conclusies vaststellen. Interesse hebben naar de ander, omzien naar de ander.

En inderdaad: Toen ik jonger was, zag ik op tegen de leraren. Wat zij zeiden beschouwde ik als waarheid en heb dat heel lang vast weten te houden. Tot mijn 25e was ik helemaal afgesloten van de wereld. Ik had geen contacten met andere mensen dan alleen mijn ouders/broer. Ik zat altijd alleen op mijn slaapkamertje naar de radio te luisteren en platen op te nemen op een cassette.

Nogmaals wordt er gezet dat het niet handig is je dossier op internet te zetten. Hoezo niet? Ik heb de naam weggehaald zodat het niet herkenbaar is. Wel voor het UWV want die heeft stukken van het internet afgehaald en toegevoegd aan mijn dossier. Als ze dat graag willen, dan mogen zij dat doen.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

student538 schreef op vrijdag 6 jul 2012, 10:13: Dit is nu een voorbeeld van denken in etiketten. We willen graag standaard kaders hebben waarin iedereen ingestopt kan worden en te bepalen wat de (on)mogelijkheden daar in zijn.

Wel grappig dan dat je zelf op zoek bent naar zo'n etiket, wat je dan het liefst op je voorhoofd wil plakken, zodat de hele wereld kan zien wat jij mankeert.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat er een beter advies mogelijk is dan dat van de vermoeidheidspoli. Op alle fronten wordt gewerkt aan herstel. Maar u moet het wel een kans van slagen geven, u geneest niet van de ene op de andere dag. Misschien is het beter de energie die gaat zitten in dit forum te besteden aan werken aan uw gezondheid, samen met de therapeuten, ik heb de indruk dat het daar wel wat aan schort.

Als je ziet hoe tegenwoordig op de gezondheidszorg wordt beknibbeld dan vind ik het een luxe situatie een dergelijke behandeling te krijgen.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

De behandeling welke zij adviseren is vrij kostbaar en wordt grotendeels ook niet vergoed, je dient daarnaast uitgebreid aanvullend verzekerd te zijn. Zoals ik eerder al aangaf, fysiotherapie heeft mij enorm verder geholpen omdat ik daarbij had ontdekt dat ik de spieren steeds gespannen had staan.

Zoals ik al aangaf: De reacties die anderen hier geven vind ik niet leuk zoals van Winterman:

Wel grappig dan dat je zelf op zoek bent naar zo'n etiket, wat je dan het liefst op je voorhoofd wil plakken, zodat de hele wereld kan zien wat jij mankeert.

Dit is nu typisch een voorbeeld met vooroordeel. Je denkt dat het zo is en ziet dat aan als absolute waarheid en vermeld dat hier in dit forum.

Het gaat niet zo zeer om het etiket maar om hieraan te werken. Je kent me niet en ik stel het niet op prijs om zulke reacties naar mij te uiten.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@student538

Laat u begeleiden door de mensen die hiervoor zijn opgeleid op weg naar herstel.

Een openbaar forum voor consumenten is niet de plaats om uw medisch dossier neer te zetten in combinatie met uw vraag om hulp.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit forum gedeelte gaat het ook over UWV-uitkeringen zoals Wajong. Daar spelen medische aspecten ook een rol in. Ik had begrepen van het re-integratie bureau welke zich richt op mensen met autisme dat zij een volledige werkweek van 40 uur doorgaans niet vol kunnen houden. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen die ASS heeft. Daarin bemerken zij ook in de praktijk dat het UWV hier geen rekening mee houdt.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

student538 schreef op vrijdag 6 jul 2012, 15:13:
Dit is nu typisch een voorbeeld met vooroordeel. Je denkt dat het zo is en ziet dat aan als absolute waarheid en vermeld dat hier in dit forum.

Het gaat niet zo zeer om het etiket maar om hieraan te werken. Je kent me niet en ik stel het niet op prijs om zulke reacties naar mij te uiten.

Jij gooit je hele leven en medische geschiedenis op zoek naar bevestiging op het internet. Niemand kent jou, dus in dat geval zit je hier verkeerd.

Als het niet om het etiket gaat, waarom hamer je er dan zo op dat je autist bent? Is dat geen etiket dan?

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw probleem wordt niet opgelost door het plaatsen van zo veel privé gegevens uit uw medische dossiers.

Als u te maken heeft met reïntegratie bureau, dan is dat de plaats om uw problematiek rond werk te bespreken.

Hier lezen vrijwilligers die niet in staat zijn om uw probleem op te lossen.

student538 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 10:21: In dit forum gedeelte gaat het ook over UWV-uitkeringen zoals Wajong. Daar spelen medische aspecten ook een rol in. Ik had begrepen van het re-integratie bureau welke zich richt op mensen met autisme dat zij een volledige werkweek van 40 uur doorgaans niet vol kunnen houden. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen die ASS heeft. Daarin bemerken zij ook in de praktijk dat het UWV hier geen rekening mee houdt.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste winterman,
Niemand kent jou?
Student heeft al zoveel hier op het forum van zich laten zien, dat ik hem tot op zekere hoogte begrijp. In ieder geval heb ik kennis met hem mogen maken, door alle informatie die hij hier en op een ander forum heeft neergezet.

Bovendien hebben wij enkele raakvlakken.
Zeker als het gaat om vermoeidheidsklachten en extreme vermoeiheisklachten.
Mijn zoon (15jr) is door zijn ziekte al 15 jaar meer moe, dan een gemiddeld kind van zijn leeftijd. Hij heeft een Hb (hemoglobinegehalte) van gemiddeld 5. Dat is de helft minder dan normaal En dat al zijn hele leven. Van april 2010 t/m ongeveer sept.2011 heeft hij wisselende vermoeiheidsklachten gekregen. Ook hij weet nu wat het is om extreem vermoeid te zijn. En ook ik heb hier last van gehad, van eind maart t/m een aantal weken geleden.

De oorzaak van onze vermoeiheid heeft deels te maken met ons bloed, waar een fout (mutatie) in is ontstaan, welke overerflijk (DNA) is. Dus hier is (nog) niets aan te doen.
Maar de extra vermoeidheid is (ben ik vrij zeker van)is voornamelijk te wijten aan stress welke andere mensen (proffesionals, zoals ze zich zelf graag noemen), ons ongevraagd gaven.

Verder Winterman, ken ik jou niet.
De manier waarop je schrijft is jouw manier. Ik stoor mij daar niet aan, omdat er ook waarheid in staat.
Autisme vind ik ook een etiket.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verrek zeg, zit ik hier verkeerd ? dacht dat ik op het kassa Conumentenzaken forum zat, maar blijkbaar ben ik op een Medisch forum beland hier ?

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op zaterdag 7 jul 2012, 11:52: Verrek zeg, zit ik hier verkeerd ? dacht dat ik op het kassa Conumentenzaken forum zat, maar blijkbaar ben ik op een Medisch forum beland hier ?

Het lijkt me erg vermoeiend om met deze klachten op het verkeerde forum terecht gekomen te zijn.

misschien is dit wat voor de chronisch vermoeide mens:
klik

Voor de mensen met autisme:
klik

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op zaterdag 7 jul 2012, 11:52: Verrek zeg, zit ik hier verkeerd ? dacht dat ik op het kassa Conumentenzaken forum zat, maar blijkbaar ben ik op een Medisch forum beland hier ?

Volkomen beamen Stacey!

Dit is voor consumentgerichtenproblemen bedoeld edoch niet-consumentengerichtenproblemen nemen de overhand: medischeproblemen, persoonlijkeproblemen e.d.

Maar wij experts doen - mij incluis - met hartelust mee met de 'discussies (die dan ontstonden)' op 'Vraag & beantwoord' omtrent niet-consumentgerichtenzaken.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste student,

Ik ben het eens met met bovenstaande reacties.
Ik had eigenlijk al een paar dagen geleden willen stoppen met reacties te geven.

Maar ik ben met U mee gegaan omdat ik U heel goed kan begrijpen en de situatie waar U zit.

Als U wil, kan ik U mijn e mail adres geven. (ik kan hem hier niet neerzetten), maar ik kan je wel bereiken via het andere forum.

Ik heb ook niet alle kennis en ervaring om je op alle gebieden te helpen, maar ik kan U denk ik wel helpen.

In ieder geval ben ik bereid om naar U te luisteren en proberen U bij de juiste mensen te brengen, die U ook kunnen helpen.

Verder moet U er rekening mee houden dat we op bepaalde gebieden een andere mening hebben.
Ook heb ik niet altijd de tijd om te reageren, dus geduld moet U soms ook hebben.

Ik vind zeer zeker dat U bij het vermoeidheidscentum aan het juiste adres bent. Dus dat moet doen.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 6 jul 2012, 16:02: @student538

Laat u begeleiden door de mensen die hiervoor zijn opgeleid op weg naar herstel.

Jah, een goeie psychiater vooral!

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Mijn zoon (15jr) is door zijn ziekte al 15 jaar meer moe, dan een gemiddeld kind van zijn leeftijd. Hij heeft een Hb (hemoglobinegehalte) van gemiddeld 5. Dat is de helft minder dan normaal.....

Gelukkig heeft student nu weer wat om te laten onderzoeken. Ik heb op het web al de gekste dingen van hem voorbij zien komen. Alleen al van het lezen daarvan, word ik doodmoe. Toch maar eens langs de dokter;-)

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prima HB zie de uitslagen v.h. bloedonderzoek.

Zijn voedingstoestand is iets te goed. Van een hond zou ik zeggen: die woont iets te dicht bij de trog. Die zou van mij meer beweging en minder eten krijgen.

carola.83 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 14:13: .....Mijn zoon (15jr) is door zijn ziekte al 15 jaar meer moe, dan een gemiddeld kind van zijn leeftijd. Hij heeft een Hb (hemoglobinegehalte) van gemiddeld 5. Dat is de helft minder dan normaal.....

Gelukkig heeft student nu weer wat om te laten onderzoeken. Ik heb op het web al de gekste dingen van hem voorbij zien komen. Alleen al van het lezen daarvan, word ik doodmoe. Toch maar eens langs de dokter;-)

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er gaat hier even wat mis.

Het Hb van mijn zoon van 15 is gemiddeld 5. Dat betekent bloedarmoede.
Dat hoort bij zijn ziekte. Zijn rode bloedcellen worden sneller afgebroken,waardoor er een tekort ontstaat.

Een normaal Hb voor een man is ongeveer 10/11, voor een vrouw wat lager.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Donna,
Wij maken sinds sept.2011 gebruik van een speciaal team in het AMC Amsterdam, die zich iedere dag met deze ziekte bezighouden. Van de ongeveer 750 patienten die er in Nederland zijn, hebben zij er 500! onder behandeling.
Met recht kunnen zij zich daarom ook de specialisten van Nederland op het gebied van deze ,in Nederland, zeldzame ziekte noemen. Ik weet niet hoeveel er buiten Nederland zijn.
In dit team zitten o.a. een kinderarts (een hemotoloog), maatschappelijk werk, verpleegkundige. Dit kan als het nodig is, ook nog uitgebreid worden met een kinderpsycholoog (voor als een kind b.v. depressief wordt of dreigt te worden door de gevolgen van deze ziekte wordt) ect.
Cardiologen, urologen ect. die nodig zijn, kunnen worden ingeschakeld. Deze zijn dan ook op de hoogte van de ziekte en van de voor geschiedenis.
Het is NIET duurder, omdat door hun ervaring en kennis zij sneller de oorzaak van de pijn en/toenemende vermoeidheid kunnen vaststellen en sneller de juiste behandeling en/of medicatie kunnen inzetten.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit topic gaat over Student's wel en wee. Ik reageerde op: "dan heeft Student weer wat te onderzoeken".
Echter
Zijn HB is prima.

Ik lees dat uw zoon in goede handen is.

trend spray schreef op zaterdag 7 jul 2012, 16:01: Er gaat hier even wat mis.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

tde hond,

Dank u voor de uitleg.
Ja, mijn zoon is in hele goede handen.

Maar ook in het ziekenhuis in onze woonplaats, zijn ze al een tijdje goed bezig.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Trend spray,

Welke forum bent u actief zodat ik u kan contacteren voor het e-mail adres? U kunt mij ook benaderen via de mail

Mijn mail adres is: ikwilgraaguwmailadres dan zo een a met een rondje er omheen gmail punt com.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

student538 schreef op zondag 8 jul 2012, 12:01: @ Trend spray,

Welke forum bent u actief zodat ik u kan contacteren voor het e-mail adres? U kunt mij ook benaderen via de mail

Mijn mail adres is: ikwilgraaguwmailadres dan zo een a met een rondje er omheen gmail punt com.

Bwahahahahahahah!!!

Wat een theater!!!

Je bent er maar druk mee!

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gokje: het andere consumenten forum waarop u actief bent?

student538 schreef op zondag 8 jul 2012, 12:01: @ Trend spray,

Welke forum bent u actief zodat ik u kan contacteren voor het e-mail adres?

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zondag 8 jul 2012, 12:45: Gokje: het andere consumenten forum waarop u actief bent?

Dat zijn er meerdere.

http://www.freag.net/nl/t/4pmll/autisme_en_verm
http://www.veit.nl/567783-autisme-en-vermoeidheid
forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=32&t=119504

Maar goed dat je consumentenforum schrijft.

Het is te begrijpen dat hij last heeft van vermoeidheid.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb U gisteren geschreven:
Als U wil, kan ik U mijn e mail adres geven. (ik kan hem hier niet neerzetten), maar ik kan je wel bereiken via het andere forum.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur hem nou gewoon even een PB op Radar. Dan zijn wij van dat gedoe af.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Winterman:

het zou mooi zijn dat de vermoeidheid hierdoor kwam. Dan had ik allang het probleem opgelost. Probleem wil dat ik vanaf mijn 17e levensjaar hier al last van heb en het is ALGEMEEN bekend dat mensen met autisme sneller vermoeid zijn. Ik heb al eerder aangegeven dat ik jouw reacties niet op prijs stel. Je geeft aan dan zijn WIJ van dit gedoe af. Je vind het kennelijk wel jouw aantrekkingskracht om hier steeds naar toe te gaan surfen zodra er nieuwe reacties zijn. Je hoeft inderdaad in Google te zoeken op combi vermoeidheid en autisme, kom je bij de door mij gestarte topics uit. Mag dat niet? De dwaas zegt in zijn hart, er is geen God.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met dat gedoe bedoel ik de klunzige pogingen van twee ....... die met elkaar in contact proberen te komen via email.

@ Trend spray
dan zo een a met een rondje er omheen

Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ student538

uw probleem is hier niet op te lossen.

Dit is een forum voor consumenten, geen forum ter ondersteuning van iemand die problemen heeft met de uitkerende instantie vanwege uw problematiek.

En nog minder is dit de plaats om uw medische dossier prijs te geven.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een medisch dossier plaatsen is niet verstandig, ook als het anoniem gemaakt is wil dat niet zeggen dat u niet te achterhalen bent.

@tdehond

Er is in "vraag en beantwoord" een categorie "Geldzaken en Recht - Sociale Verzekeringen" en een categorie "Gezin en Gezondheid", je kunt vragen over deze onderwerpen hier gewoon stellen. Al loopt het in dit topic wel een beetje uit de hand.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Een beetje" is m.i. een understatement.

Student geeft in topicstelling wel inzicht in het feit dat hij bij een advocaat moet zijn om de beslissing van uwv aan te vechten. Maar dat vindt hij te duur.

Zoekster geeft op bldz 1 al aan dat een advocaat niet duur hoeft te zijn. Zie haar reactie.

Dus had student zonder veel uit zijn medisch dossier prijs te geven op zoek kunnen gaan naar zo'n advocaat. Dat is n.l de hulp die nodig is om zo'n besluit aan te vechten.
-----------------------------
@tdehond
[Quote]
[ Er is in "vraag en beantwoord" een categorie "Geldzaken en Recht - Sociale Verzekeringen" en een categorie "Gezin en Gezondheid", je kunt vragen over deze onderwerpen hier gewoon stellen. Al loopt het in dit topic wel een beetje uit de hand.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winterman,
Ik heb de indruk dat student dat niet wil, als ik zijn reactie lees. Maar zie het meer als een niet te beste grap.
Vandaar mijn reactie: het hoeft niet, alleen als U wil.
En inderdaad via een prive bericht op het tros radar forum.

Dus student wat wil U gaan doen?

Er zijn al zoveel reacties, waar U iets mee kunt gaan doen. Kies er 1 of 2 of meer en ga ermee aan de slag!

Ik wil gaan afsluiten.

En winterman, ik vond die andere afbeelding veel leuker..

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op zondag 8 jul 2012, 22:13:

En winterman, ik vond die andere afbeelding veel leuker..

Ik ook.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk maar één ding;

Kenmerken Münchausen syndroom • Theatrale presentatie van een (gesimuleerde) ernstige aandoening
De patiënt simuleert of induceert zelf symptomen. Voorbeelden zijn het mengen van bloed met urine, het inslikken van voorwerpen of zelfverminking, zoals het beschadigen van de endeldarm met een breinaald. Ook psychiatrische symptomen kunnen gesimuleerd worden zoals geheugenverlies, hallucinaties of suïcidaliteit.
• Drang naar ziekenhuisopname en ondergaan pijnlijke ingrepen en diagnostische procedures
Gerapporteerde klachten lijken zo uit een handboek te komen
Een uitgebreide medische voorgeschiedenis
• Opvallend vaag en inconsistent aangaande de details van de medische problematiek
• Pathologisch liegen op andere terreinen
Geen gewin of voordeel van het ziektegedrag
Gewoonlijk is er een geschiedenis van emotionele en geestelijke verwaarlozing in de vroege jeugd. Er is vaak sprake van: identiteitsproblemen, heftige gevoelens, gebrekkige impulscontrole, korte psychotische episodes en instabiele relaties. Autoriteiten worden gewantrouwd, gemanipuleerd, geprovoceerd en uitgetest. Duidelijk aanwezig zijn schuldgevoelens, strafbehoefte en boetedoening.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winterman,
Helmaal leuk, niets meer aan doen!

Ik ga ook proberen zo,n afbeelding naast mijn naam te krijgen. Ik ben een kluns als het gaat om computers, techniek, scheikunde. Voor de rest valt het wel mee, denk ik.

Nou moe, hebben toch een dokter op dit forum?
Dokter, ik heb al een paar dagen pijn aan de onderkant van mijn voet. Wat denkt U dat dat is?
Als ik niet loop, doet het geen pijn.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer deze eens :-)

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 06:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

dcz schreef op zondag 8 jul 2012, 22:38: Ik denk maar één ding;

Kenmerken Münchausen syndroom • Theatrale presentatie van een (gesimuleerde) ernstige aandoening
De patiënt simuleert of induceert zelf symptomen. Voorbeelden zijn het mengen van bloed met urine, het inslikken van voorwerpen of zelfverminking, zoals het beschadigen van de endeldarm met een breinaald. Ook psychiatrische symptomen kunnen gesimuleerd worden zoals geheugenverlies, hallucinaties of suïcidaliteit.
• Drang naar ziekenhuisopname en ondergaan pijnlijke ingrepen en diagnostische procedures
Gerapporteerde klachten lijken zo uit een handboek te komen
Een uitgebreide medische voorgeschiedenis
• Opvallend vaag en inconsistent aangaande de details van de medische problematiek
• Pathologisch liegen op andere terreinen
Geen gewin of voordeel van het ziektegedrag
Gewoonlijk is er een geschiedenis van emotionele en geestelijke verwaarlozing in de vroege jeugd. Er is vaak sprake van: identiteitsproblemen, heftige gevoelens, gebrekkige impulscontrole, korte psychotische episodes en instabiele relaties. Autoriteiten worden gewantrouwd, gemanipuleerd, geprovoceerd en uitgetest. Duidelijk aanwezig zijn schuldgevoelens, strafbehoefte en boetedoening.

Sterker nog, TS maakt er gewoon een leuk computerspelletje van! :-p

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ empyria

M.i. zit u er naast m.b.t. diagnose.

M.i. probeert student op de verkeerde plaats mensen te overtuigen dat hij recht heeft op een uitkering.

Hij zal een advocaat in moeten schakelen om de intrekking v.d. uitkering aan te vechten.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

:=) Winterman, ik kende hem al, maar vindt die afbeelding maar saai. Mijn naam komt wel van zo.n fles.

Ik zag gisteravond een leuke afbeelding van 3 paar leuke blote voeten op google afbeeldingen. Maar ik kan, door mijn onkunde, (nog) geen link plaatsen in een bericht zetten (was op dat andere forum makkelijker).
Wil U hem a.u.b.in een reactie hier neer zetten?

Kun je op dit forum ook verbannen worden als je te vaak " off topic" gaat?

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond,

Ja, een advokaat.

Het Vermoeidheidscentum (VC): Zij kunnen student misschien zelfs daar ook mee helpen. Zij hebben immers veel kennis en ervaring met chronisch vermoeide mensen en weten hier misschien ook een antwoord op.

Zij kunnen misschien extra informatie geven aan het UWV. Het UWV kan natuurlijk op bepaalde hoogte doen wat het wil, maar met specialisten achter hem, staat Student wellicht wat sterker.

Het VC kent ook de beste forums, waar wellicht lotgenoten een antwoord weten of ervaringen kunnen delen, waar student iets aan heeft. (is al eerder gezegd).

Op het viva forum staat ook goede berichten over de ervaringen met het C.V.
(als ik kon linken, had ik het hier neergezet)

Beste tdehond: wil U dat voor mij doen?

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op maandag 9 jul 2012, 09:20: @ empyria

M.i. zit u er naast m.b.t. diagnose.

M.i. probeert student op de verkeerde plaats mensen te overtuigen dat hij recht heeft op een uitkering.

Ik stel geen diagnose.

Het is mijn overtuiging dat TS ons piepelt op dit forum met z'n idioterie!

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit topic wordt wegens veel off-topic reacties en een voldoende beantwoorde vraag gesloten.